fredag 2. januar 2009

Velkommen vår!!

DSCN5254

...eller kanskje ikke. Jeg er av den typen som blir like skuffet hver vinter. Jeg er så dum at jeg venter på våren straks vi har tatt skrittet inn i ett nytt år. Hvert år lar våren vente på seg. Gardestokken viser - 12 og det er i grunn lite som minner om chablisvær på terrassen....foreløpig :-)

I dag er jula kastet ut her. Jeg har vært skikkelig kjerringemne og til og med hivd ut de store teppene i stua. Det skjer ikke hver uke, for å si det sånn. Jeg har inntrykk av det er slik de fleste gjør når de tar den store julevasken....før jul. Også der er jeg litt i bakvendtland. Har gjort det nå jeg :-). Og det var jammen godt, for der så det ikke ut under!!!

DSCN5258

Etter vasking ilte jeg ned på Mester Grønn og kjøpte primula! Det kom meg for øret at de var i butikken alt og hvem kan vel vente da? Ikke jeg i allefall. Min kjære møbelselgeren har startet salg i dag og har laaaang dag. Kjerringemnet lager selvfølgelig middag til han kommer hjem i kveld. Hvilket i dag blir salat som erstatter ribbefettet.

DSCN5259

Før vi slenger oss ned i sofaen, antakelig med et lite glass vin. Det er jo tross alt fræddan ;-)

 

God kveld!

ps...ser det er mye lys som skulle ha vært skrudd av før jeg knipset i dag gitt. Sliter også litt med å ta klare bilder når det er mørkt, men jeg øver på å finne ut av det :-)

 

30 kommentarer:

M.E.V. foto sa...

Sånn er jeg også...kan nesten ikke vente med å hive ut jula, og få inn noen vårlige innslag i stedet. Har ikke kommet så langt enda, men det blir i løpet av helga. Er ikke mye som minner om vår ute her heller. Har snødd siden nyttårsaften, så nå er det skikkelig julestemning ute...Men, det tåler jeg en stund til:) Er i alle fall på riktig side av året nå;) God helg! Klem

PS: Fine bilder:)

Gamlå sa...

Heisann

og her var det fint og lunt. Flotte bilder fra et flott hjem.

Kunne tenkt meg og satt meg ned i sofaen din jeg leeeeeeer. Ja med et glass vin og tre:).

Jeg har pakket alle juletingene ned i esker og treet er kastet ut.

Eskene får stå. Vinen er funnet frem så vasken kan tas imorgen. Gubben er nå blitt smittet men jeg hiver bare vin i ham og sier at da blir alt så mye bedre. Ler for en stygg samboer han har. leeeeeeer.

Ok, da får jeg vaske i fred i ro med den musikken som jeg vil i morgen.

Jeg må ta igjen alle dråpene jeg ikke fikk nytet i julen, og dem er det mange av.

Så snill du er som har laget saltat og har vin til din Samboer som kommer sliten hjem etter et heller stresset møbel salg. Det er godt at han har deg å komme hjem til.

Kos dere begge to ikveld.

God helg

klem fra Gamlå

Hulda sa...

Så flotte primula du har kjøpt! De tror jeg ikke butikkene har fått inn her enda. Men, gleder meg til å kjøpe noen, kanskje til påske. :)

Ivar Østtun sa...

Våren er langt unna her også. Har kommet ca 40 cm snø siste døgnet. Da er det greit med arbeidspils :-)
Hils.

Hulda sa...

Stemmer det! Både Cranford og Stolthet og Fordom gikk rett til hjertet på meg. :)

Josefine sa...

Hei,...har også kastet ut julen nå..herlig. Merkelig egentlig,for noen uker siden var det lekre farger med det røde, grønne,glitter og stas. Plutselig var det liksom nok..Fine bilder fra stuen din,så fint du har det.
Har også kommet i vinglasset, er det fredag..så er det det! God helg til deg:)

Magdalena sa...

så fint du har det!
ja er det ikke rart,- først sikler vi etter julepynt,- og så plutselig vil vi ha alt pakket bort!!
er også en sånn som tror at NÅ kommer våren...
jepp det er tross alt "fredda," helt enig!!
klem og god helg!!

Som mine dager er sa...

Ja hadde det enda vært så vel! Med vår altså. For det hadde vært selve drømmen at våren startet i januar og varte til mars. Også kunne sommeren overta og vare helt fram til september. DA hadde jeg kastet alle planer om å flytte til Spania til side ;-)

Men at det føles vårlig å få primula i huset er deilig da. Her laver snøen ned og Ivar har akkurat kommet inn etter andre treningsøkt med snømåkingsøkt i dag. Fyttikatta...

Skulle prøve meg på et av byens største shoppingsenter i dag rundt kl. 13. Jeg tror hele Trondheim har tatt fri og var på vei dit. Køen startet langt nedi bakkene her. Jeg bråsnudde og kjørte hjem, for dette gadd jeg ikke være med på! Hadde planer om å kjøre ut litt senere (18-19 tida) men vettuhva .... ?! Det ble øl og akke til maten, så da ble det soffan i stedet ;-)

Skål! Ha en fin helg!

Klem fra Marit

Som mine dager er sa...

PS! Glemte å si at jula er borte her i huset også. Alt er sirlig pakket ned og sortert etter hvordan de skal tas fram til neste år ;-)

Som mine dager er sa...

Ha ha .. jeg har blogget om å være pedantisk tidligere og det er nok meg i et nøtteskall. Jeg må sortere (tankene også). Og han jeg bor sammen med er tålmodigheten selv. Sier han liker å se meg styre sånn så lenge han kan sitte i ro og nyte en øl. Grei deal for meg ;-)

Guttemamma sa...

Du får drikke din chablis inne enn så lenge!! God helg!

Tone sa...

Hey!
Har du snudd spisestua du a! Det ble fint!
Jeg er nesten bra igjen - for gjett hva - jeg bråbestemte meg for å være litt snill mot meg sjøl på nyåret, så jeg ilte ned og fikk time hos frisøren, mange kilo hår er borte, og jeg ilte deretter rett til NoaNoa og kjøpte meg en brun kreasjon i silke, veluor, litt glitredill og dall...så nå er jeg mer enn klar for party i morra enn noen sinne. Og bare jeg får i meg et par glass til nå da - så er sikkert influensaen søkk borte til slutt, stoppa før den fikk skikkelig tak - og jeg slapp å bruke natta foran symaskina. Og jeg slapp å bruke mange stygge ord.
du, Marit syns i tre burde dratt til Vale i Lucca til antikvitetsbutikken hennes i Lucca. Ville det vært no for deg eller.... Tour of the Year?......
Skål her fra Clos de Torribas, glass nr tre.
Hilsen dame med lilla tenner.

GundaM sa...

Å ja, endelig!!!PRIMULA!!!!

Er dekommet alt..........Jeg må løp å kjøp, smak av vår!

God helg og takk for tipset ;)

Viola sa...

Ja här hos VIOLAN är det inte mycket av jul kvar, några stjärnor i fönstren och några ljusslingor, allt pynt är bortplockat, så skönt och så har jag varit i butiken härom dagen och handlade vita primula, tulpaner ohc orkideér, allt i vitt som är min favoritfärg på blommor, ha en skön helg, klem VIOLA

Mia sa...

Du har nok kommet lenger enn jeg på din søken etter vår... for det er ikke noen deilige primulaer hos meg enda. Men lengte, det gjør jeg, ja... Og det med vasking før jul... jeg gjør nok hels som du, vasker etter jul, og aller helst om sommeren, når møkka synes som best og når gardiner tørker fortest i sommervinden.

Jeg har lett etter e-mail addressen din her i bloggen din slik at jeg kunne sende deg nermere veibeskrivelse... hihii. Men fant ingen adresse. Min kan du finne i profilen min, så kan vi mailes, hvis du vil...

Monicas sa...

ka koselig dåkker har det:) utrolig lunt...ska vaske etter arbeidshelg...gleda mæ

Japsee sa...

Vakkert hjem du har. Jeg ble litt sjalu på primulaene dine. Jeg lengter også etter våren, å gleder meg til lange lyse dager. Og turer ute i fint vær.

Ha en ellers fin helg, og kos deg med primulaene dine.

liven sa...

Ja når primulaen er kommet i salg tror man det er vår!!
Herlig med disse fargene:o)
men juleblomstene mine må få stå en stund til! De fleste er gaver og da hiver man de bare ikke ut med en gang :o)
Selv om det er en stund til vår så blir det hvertfall lysere og lysere for hver dag som går:o)

Ha en fin helg:o)

Jorunn sa...

Må først få ønske deg et godt nytt år! Så flink du har vært til å vaske og styre!! Når først energien er der så er det jo så deilig å få det gjort unna, og så deilig følelse det gir når man er ferdig og det dufter rent og pent :0) Ja, vi må nok vente litt til på våren, i alle fall utendørs. Men inne kan vi lage litt vårfølelse. Nydelige primula!

åsemor sa...

Du får trøste deg med at en venter ikke forgjeves den som venter på noe godt. MEN ! jeg synes nå mange av dere er vel storforlangenes,våren kommer ikke før i mars/april okke som. Nei, jeg skal kose meg med "innevinteren" noen mnd til før jeg venter på våren. Spørs om jeg må driste meg ut og prøve de nye skiene mine snart, ihvertfall må det være et mål før snøen forsvinner. Det blir iallefall ikke i morgen, for da regner jeg med at bingen blir inntatt igjen. Vi skal ha selskap i kveld, og da.........


Kos deg med lørdagskvelden ;)

Anonym sa...

Har planlagt i få ut jula i flere dager men, først skal alle gjestene ut..

Primula er min favoritt. Disse fargeklattene sprer glede og ikke minst håp om en tidlig, varm og deilig vår..

Ha en koselig helg..

Anna Lisa sa...

Jammen du har det koselig. Har kjøpt meg slik primula eg også, bringer våren inn i huset føler eg. Ja våren lar alltid vente på seg. Håpar den blir deilig når den endelig kjem. HAr iallfall vår inne nå da...
Ha en koselig kveld
Klem

Mia, New Room Interior sa...

Koselig blogg du har! Godt å se frem til våren, vi må bare komme oss gjennom januar og februar først :-) Ha en fin kveld! Klem-Mia

Sologbolig sa...

Hei. Ønsker deg eit riktig godt nyttår! Her og er jula på vei ut. Når nyttårsaften er passert så er eg lei av nisser og engler. Ha ei fin helg !

Hege sa...

Hei
Godt nytt år. Ser du har hatt en flott tur til Roma. Drømmer om å dra dit ,så det blir satt på planen om en av reise målene jeg skal dra.
Vår og lyser tider gjør alttid noe med enn. Har vært vant med sol fest i januar for nord på ser de ikke solen før rundt 21 januar. Tok meg lang tid å vende meg til sol på juletreet.
Ha en fin dag
Hege

Anonym sa...

Hallo Torunn,
Just passing by to wish you and your family a wonderful 2009 !!
Hope for a great blogyear again :)
Greetings, Janneke.

hvorfor ikke... sa...

GODT NYTT ÅR, TORUNN!!!!
Syntes du alltid viser flotte bilder, jeg. også så koselig du har det!
Selv har jeg begynt det nye året på hytta. I år er det fantastisk skøyteis, Torunn!...og jada, gamle kunster dukket frem igjen, kjempegøy! Juuhuuuu!
Nå er jeg hjemme igjen og skal kose meg i blogglandia, såååå masse fint og koselig og hærlig og ta igjen!!!!
Klem fra Torunn

Tulip sa...

Koselig du har det. Og det er fint med primula nå på nyåret, de er så fargerike og flotte!

n o r d i n g å r d e n sa...

Va mysigt du har det hemma, då får man glömma att det visar -12 ute, men var glad, vi har -26c just nu! Primula, så fint, en sådan ska jag köpa! Mari.

pepperkverna sa...

Den skuffelsen kjenner jeg godt! Nå burde da våren være her......!
Men neida, enda må vi slite oss forbi måneder med snø, slaps, sludd og kuldegrader. Heldigvis får vi et avbrekk i februar hvovinterferien tar oss s til Provence. Da blomstrer mandel og aprikostrærne så vakkrt, og mimosaen lyser gult i åssidene. Så det er barer å bite sammen tenna og vente med lengsel..... KLem fra Hege