torsdag 22. januar 2009

Looking forward to better times.... (SWF)

034

Yes, at this time of the year I`m relly looking forward to the summmer. All the pictures today is taken last summer holiday, the lazy days we spent at our summerplace near Drøbak (Oslofjorden). Don`t forget to look at the sky in this first picture :-). Light cloudy and the weather is warm.

) 073) 075

It`s really a great wiew from the enterrace outside the cabin and for two weeks we are just sitting there, reading, eating, drinking Chablis og enjoying life. Really often we can see cruiseboats sailing in to Oslo.

) 090 ) 092

The last to pictures give you an insight into what it`s like in the evening before totally dark :-)

skywatch friday

Vi får leve med drømmen en stund til.....En flott vinterkveld ønskes dere alle :-)

Klem Torunn

36 kommentarer:

Carletta sa...

Stunning sky images!
I really like the shots of that strawberry drink - should be in a magazine.

Anita fra hjerterommet sa...

Ja gleder meg til sommer jeg og! Nettopp vært inne og sett på sydenbilder på netttet. Vurderer en syden tur til sommerferien. Er liksom ikke garantert sommer her i Bergen i det hele tatt. Hatt nok somre her med 12 grader og regn..

De drinkene så jo bare helt fantastiske ut.. har du oppskrift? God torsdagskveld til deg og!

naturglede/Randi Lind sa...

Det var da en drøm av noen bilder.Jeg lengter litt til sommeren nå altså. Tusen takk for påminnelsen om at lysere dager kommer:)Ha en fin kveld:)

EG CameraGirl sa...

I'm looking forward to summer too. Nice photo to remind us that warmer weather is on its way. We just need to be patient!

Anonym sa...

Kjente nesten smaken av den jordbærdrinken...

Nydelige bilder.. har faktisk sittet på en terrasse i Drøbak og sett utover fjorden.. har venner som bor der..

Koselig kveld til deg...

Ivar Østtun sa...

Ble tørst nå ja. Blir vel godt med sommer ja. Satser på den beste og varmeste sommeren i manns minne. Pokker heller, denne globale oppvarmingen bør da begynne å virke lokalt også :-)
Ha en solfylt helg. Hils

M.E.V. foto sa...

Flere som mimrer ser jeg;) Håper tiden frem mot sommeren går fort! Nydelige bilder:) Klem

Anonym sa...

Lovely skies!

Berit T sa...

Nydelige bilder, og du vi har mye så sefram mot!!

Rune Eide sa...

Du får komme over her - de første knoppene er begynt å komme...

Photo Cache sa...

Is the other drink mine? Lovely shot. Very artistic too.

Eve sa...

Oh my goodness. What ARE THOSE DRINKS? They look FANTASTIC! And now I long for summer.

Anonym sa...

Her var det sommer og stemning, ja! Og snart er vi der! Herlige bilder - en himmel kledd i rosa er utrolig vakker. Rosa himmel, godt i glasset - da er det kos!

Lene sa...

Jeg sier bare ja takk, så gjeeeerne til velkomstdrinken din her! Herlige himmelbilder :)

Torsdag 1952 sa...

I'm always waiting for norwegian summerskies and the best taste of the summer "norwegian jordbær".
Hilser Hartmut

Mamapippa ... sa...

You're not the only one who's looking forward to the summmer.
Lovely cloud photos !

Josefine sa...

ååååååå for noen herlige og friske bilder..fikk veeeldig lyst på den sommerdrikken der:) Ja lengselen er stor etter lysere og varmere vær nå! Klem Josefine

Magdalena sa...

nydelige bilder....
og gooood helg til deg og dine kjære....
klem , magny

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Flott knippe med himmelbilder du viser oss, nydelige farger :) Happy SkyWatch og god helg :)

Ana sa...

I love this post and photos. Skies are great on all of them. First one is soo cool.

Som mine dager er sa...

Herlig mimring tilbake til sommeren. Gode, late, avslappende dager med godt i glasset. Kan det bli bedre.
Mimrer bakover jeg også ;-)

Ha en flott helg allihopan!

Klem fra Marit

FO - 2 sa...

Det første bildet er herlig! :)
DIGG! :)))

Anonym sa...

Now, that's my idea of a skywatch - and of a vacation!

Tammie Lee sa...

I sure can see why you are having memories with that sky, light, warmth and cocktails! Gorgeous.

Viola sa...

Underbara, underbara bilder denna gråa dag igen, har varit så hela veckan, dina bilder gjorde med piggare idag, tack för dem, ha en skön helg med de dina , klem VIOLA

Astrid sa...

De drinkene ser jammen deilige ut! Ja, gi oss litt sol og varme med en gang. Det grå, triste været vi har nå er litt for deprimerende...

Tone sa...

Åh der fikk du livsnyteren i meg til å steile her jeg snikblogger en liten pause i årsmeldinga... -
sommer sommer.........kom til meg!

Ha en fin dag!
Og helg!

I kveld er det jentelag med kamskjell og greier først, og så er det torskeloin i parmaskinke på mandelpotetpure med hvitløk og havsalt, aioli med pesto genovese, asparges og sånt annet småtteri.
Glemte jeg å si rødvin?
Rødvin.

Tone - klar for helg..

Tom sa...

Ha! my mind as been thinking the same thoughts this past week or so.. I long for the warth of the sun on my back... your pictures are just what is needed right now :O)

Tom
Tom's Sky Watch Pictures

Tarolino sa...

Vilka läckra fotografier. Det första fotot kunde gå för en reklam i någon högklassig tidning. De övriga är bara helt enkelt underbara.

Anonym sa...

Such beautiful photos - Love them!

Raven sa...

Beautiful series. Those drinks (and the sky) in the first shot look beautiful and enticing.

Anonym sa...

Beautiful, especially that last one. I love that quiet time of day. And the summer photo on top is so cheerful! We are both ready for summer.

☆Therese sa...

Å himmel for et bilde som åpenbarte seg her da jeg logget meg på hos deg!!! Jeg vil ha sommer, jeg er tørst!!! Det ser jo ikke noe særlig fristende ut da....

Gleder meg til vi kan tråkke ut i gresset med bare ben - sukk!
I mellomtiden får vi kose oss med et glass med noe rødt i, interiørmagasiner og mange flotte blogger :O)
Ha en fortsatt god helg.
Klem

Unknown sa...

Nydelig bilder....
Du må gjerne bruke bilder fra boken i en reportasje men, det er best om du tar kontakt med forlaget, da kan du få høyoppløselige bilder som du kan bruke. Min kontaktperson hos forlaget er sigrun.hindar@gyldendal.no.
Lykke til!
Klem...Ellen

åsemor sa...

Ja, vi må vel gjøre fra oss vinteren først, men plutselig er januar over nå, og da går alt så meget bedre ;)

Skål;)

Nikoline sa...

Å herlighet... på det øverste bildet vart det slett ikkje himmelen som kom i fokus hjå meg... Lekkert..
Så flott i Drøbak!Heldige deg som kan feriera der når du vil.. Har eit søskenbarn der,men har aldri besøkt henne (litt for "fintfolk" for meg)men har vore i Drøbak på julehuset.Då eg dreiv butikk handla me med dei som har butikken der.
Ha ei super veke!