mandag 26. januar 2009

Ny uke, nye muligheter

DSCN5442 DSCN5443

Ja, vi starter jo hver mandag med blanke ark.....gjør vi ikke? ALT jeg ikke fikk gjort forrige uke, skal jeg gjøre denne uka......særlig :-). Det blir nok neppe sånn denne uka heller, men tanken er god!

Vi har hatt en fantastisk deilig helg. En sånn helg hvor jeg kjenner at jeg har samlet energi i stedet for å svi av kruttet, drepe alle hjerneceller og den slags (jada Tone, det går an.....du leser riktig!). Jeg har til og med sovet lenge om morran! Lenge for meg, er lenger enn 0800. Sist var vel når jeg var tenåring tror jeg (med andre ord kun få år siden...hehe)

DSCN5453

Jeg har ligget henslengt i "min" sofa. Min kjære har 3 seteren og jeg er tildelt 2àn :-). Fyr på peisen, masse lys og godis på bordet og vi har sett opptil flere gode filmer (det er mulig når man har den barnefrie helgen). Landhandleren i Provence kan anbefales :-)

DSCN5461 DSCN5457

Vi er så smått i gang meg å planlegge en ny kjærestetur også. 1 maihelgen er det jo langhelg og da tenkte vi å stikke til Stockholm... Det var der vi traff hverandre for 3 år siden ;-). Vi har vært på møbelmessen hvert år siden dengang, men aldri fått sett byen noe særlig. Stockholm på vinteren er sur og kald og det er begrenset hva man får oppleve i taxi til og fra messen og ulike vannhøl.

Et alternativ er slottsferie/herregårdsferie et eller annet sted mellom Oslo og Stockholm. Så er det noen av dere der ute som har noe å anbefale, mottas det med takk :-)

Ha en flott, ny uke! Husk; Nå er mandagen straks over og uka er brutt :-)

Klem Torunn

21 kommentarer:

M.E.V. foto sa...

Høres ut som en deilig helg ja;)Kunne tenkt meg en tur til Stockholm jeg også, eller København:)Dere er flinke som prioriterer slikt, har ikke vært noe flink til det vi...

Anne sa...

Nå får du jamen ta en toppers start på uka ja!! Den kommer til å gå som en lek, uthvilt som du er.
Vi trenger da noen slike helger innimellom, uten dårlig samvittighet for alt vi ikke får gjort. Vi burde blitt litt flinkere til å leve i nuet hele gjengen i grunn!!

Årets kjærlighetstur her i gråden går til Riga, og du som jeg gleder meg. Spiller i grunn ingen rolle hvor man drar, godt bare å komme litt bort :-)

Ha fortsatt en toppers uke.

miss marple sa...

Stockholm er en kjempefin by!!(spesielt Gamla Stan)..sukk,ønsker meg tilbake kjenner jeg, har vært der et par ganger,men det er en stooor by og mye å utforske...
Kan bare si GOD TUR,ingenting kan bli feil i en så romantisk by..
klem Inspira..

Sologbolig sa...

Å det hørtes deilig ut med ei slik helg. Denne helga har vert litt hektisk for min mor klarte å dett og knekke armen,så da ble det litt styr. Eg og gubben sat faktisk også i helg og planla Sverigetur i 1.maihelga og faktisk så snakket vi om enten Stockholm eller Gøteborg: Vi har ikkje bestemt oss enda, men tur blir det. Vi er litt sonn: Ta det på sparket også ! Ha ein fin mandag.

naturglede/Randi Lind sa...

Så koselig det var hos deg. Jeg strekker fram hendene og varmer meg litt ver peisen jeg. Har nemlig nettop vært ute og gått lang tur i mørket.Ha en fin kveld:)

liven sa...

Heisann Torunn!!
Herlig og lun stemning hos deg som alltid!!
Sanr det er deilig å slaske seg i sofaen og se gode filmer??
Det nyter jeg:o)
Så kjekt å planlegge tur:o)
Her er det konfirmasjon i april og sydentur i juni:o)
Jeg er ikke så produktiv altså....en ting hver helg må jeg klare!!
Neste helg blir det å male siste strøk på fire dører......kjedelig men nødvendig!!

Ha en fin ny uke og det går mot helg igjen.....:o)

Stina sa...

Vad mysigt.:-)

MODERN COUNTRY sa...

Hei Torunn, så deilig du har det i kroken din!! Herlig å ligge sånn og se på flammene i peisen og bli god og varm. Klart du koser deg, det gjør også jeg i min :) Takk for hilsen, det var hyggelig.

Ha det godt!
Klem Aina

Torilpia sa...

Kan virke som om dere koste dere skikkelig i helga - det er dere vel unt :o)

Nydelige stemningsbilder!!

Ha ei flott uke - klem!!

Anonym sa...

Hallo vennen..

Nei, jeg savner den ikke..det er en død ting.. jeg tegner og realiserer.. og så er jeg ferdig med det. Da klør det etter noe nytt å bryne seg på.:o)

Du så herlig du har det.. fikk lyst å krype opp der i 2`an jeg også.. nydelig skinnfell og puter!!

Så du holder på med møbler??
og skal på kjærlighetstur igjen.. hmmmm.. det høres bare himmelsk ut.. der er vi lite flink, ja.

Kos deg videre du..

Christinas låvebutikk sa...

Høres ut som en herlig helg! Så koselige bilder!
JA! Det kommer masse, nesten litt kalde føtter etter en runde på messe med stor handlig.. He he!!
Ha ei fin uke!!!

Magdalena sa...

så flott,- prioriter hverandre!!
selv har vi en kjæresteuke til provence hver sensommer...
viktig!!
stor klem og takk for hygggelig hilsen!
ha en flott siste uke av januar,- og alltid rene ark på mandagen......

Anonym sa...

Oh lucky you!! det var det jeg drømte om å bli:o)har ingen utdannelse men det stoppet meg ikke fra å tegne to hus og en hytte. Lager alle skisser og plantegninger som jeg får arkitekt til å beregne:o)) jeg elsker det!!

Viola sa...

God kväll Torunn, vad skönt och mysigt ni verkar ha haft i helgen, och dessutom är det skönt när det är måndag och man känner sig utvilad! Stockhomn är en härlig stad att fiar långhelg i...själv ska jag till Spanien några dagar i mitten av februari och sista helgen denna månad åker vi med goa vänner till Göteborg, viktigt att ha härliga saker att se fram emot när vi har ett sådant hemskt väder med bara regn och grå himmel, ha det gott, klem VIOLA

Tone sa...

haha!! ja jøss, går det an sier jeg bare...
Du, stockholm er flott kjærsteby det! Der har vi vært flere ganger - og det er deilig å rusle. Si i fra når dere drar så skal jeg tipse om en knall kafe/restaurant/...kosesegmedenøl-sted.
Har tilbragt kvelden på valpekurs, foran vaskemaskina, og i sofaen - men jeg HAR gjort noe - jeg har sydd i knapper som har falt av, sydd på strikk under utebukse før skidag i morra, blabla...
godt mandagen er over - blåmandag uke dette her....
Men jeg HAR kjøpt meg tre bukser og en drøss med gensere på salg! hurra!
Nyt uka du overenergiske energibunt.
Tone, motsatt.

Josefine sa...

Hei..så fint innlegg! Koselige bilder fra stuen din..og flotte side bilder på bloggen!Kjærestetur høres koselig ut..viktig med litt næring til parforholdet også!
Høres ut som du har hatt en flott helg, ønsker deg en fin uke,klem

Min Verden sa...

Stockholm - det heier jeg på. Jeg har forøvrig, for mitt vedkommende lyst å til København. Der synes jeg det er fint. Litt annen stemning... Ellers så hørtes det bra ut med helgen din. Jeg har også hatt det toppers i helgen, men jeg kan faktisk finne på å sove til 10 og jeg har ikke dårlig samvittighet engang.... man må ikke opp (som f.eks. Tone) kl. 8 å bake rundstykker ;) Snakkes. Hanne

Anonym sa...

Ja, ny uke nye muligheter og duuu så travelt!

Men så artig da at du vil linke sida mi oppmot oppgaven din ;0) Kjør bare på du ;0))) Og lykke til med prosjektet!

Ha en fin,fin dag der ute.

GundaM hagedamen ;) Rekker ikk logge emg på heller nu....

pepperkverna sa...

Landhandleren i Provence ligger klar til visning her i huest og! Og jeg gleder meg. En romantisk week-end i Sverige høres og fristende ut, men med barn på slep blir det vel ikke det samme... Prøve denne web-siten her, mange flotte steder å drømme seg bort til:

http://www.countrysidehotels.se/

Kos deg! Hege

Heidi og Cathrine sa...

Hei Torunn!
For en herlig og varm stemning det var hos deg. Flotte bilder også - som vanlig. Hørtes himmelsk ut med en sånn avslappende og rolig helg. Det er noe jeg bare kan drømme om for tiden gitt. Sukk.. Som regel er helgene fullbooket med det ene eller det andre, - kjøring til håndballkamper, o-løp, sykebesøk.. (hvertfall nå for tiden..)fjøs, kyllinger og alt mulig annet enn sofa`n. Men.. det er jo ikke så aller vært det heller da. Moro å følge med litt også ;)
Ha en fortsatt koselig kveld og en super, duper uke!!

:-)

Tulip sa...

Så koselig med ny kjærestetur! Høres ut som en god ide!

Så deilig med en helg der man bare "ligger til lading"!!! Og iallefall ikke svir av hjerneceller, selv om det er litt morsomt innimellom, det også.Thihi:)

Klem