torsdag 8. januar 2009

Magisk!!! Sky Watch Friday


Vinter 0809 144


Noen øyeblikk er bare så magiske at man MÅ stoppe opp et lite sekund. Et slikt øyeblikk hadde jeg da jeg kom hjem fra jobb i ettermiddag.


Vinter 0809 133


"Mamma, se den flotte himmelen ute da" sa Frida på 8 (i rettferdighetens tegn; snart 9). Selv hadde jeg stressa hjem, en tur innom butikken først, kun med fokus på å vaske badet! Det vil med andre ord si at jeg ikke la merke til dette selv med det første...... Godt man har barn som er opptatt av det estetiske da :-)


Vinter 0809 152


Alle bildene ble tatt mellom 16.00 og 16.30 i ettermiddag. Et fantastiks vakkert skue, eller hva?


Vinter 0809 149


Jeg har ikke en tøddel annet å blogge om. På hjemmefronten skjer det ikke stort gitt. Blir ikke samme schwungen å blogge om tre primulaer som blir flyttet fra det ene bordet til det andre...hehe... Produksjon begrenser seg til å produsere søppel og det blir fint lite håndarbeide å vise frem .-).


Vinter 0809 142


Den ene 12 åringen skal få nytt rom snart. De to gutta våre har delt rom til nå, men forståelig nok begynner de å bli litt lei det. Det er gjesterommet i 2barnehjemmet2 som må vike. Jeg er så glad i det rommet og syns det er så hyggelig der. Nå har min sønn klare tanker om hvordan det skal bli etter oppussing. HAN gidder jo ikke ha gul småblomstret tapet og storblomstrete gardiner!


Vinter 0809 141


Kontoen er skrapa etter en heftig jul, men det er lønning snart, er det ikke? Da får vi vel ut og kjøpe maling. Er spent på om vi blir enige. Han er jo helt i Drømmeverden. Tror han skal få ny vegghengt flatskjerm, regulerbar dobbelseng og hele pakka...... Han er 12 og snakker ikke reint engang :-) (Schøttkaker og schino). Men han er verdens beste gutten til mamman sin altså!


Vinter 0809 136


Selv kan jeg fint hente inspirasjon til oppussingsprosjekt i disse bildene, men jeg er jo bare ei gammal kjerring som ikke skjønner bæret...hehe....


Vinter 0809 135


I morgen skal vi voksne i Operaen og se Flaggermusen. Først skal vi spise på restauranten der..... Er spent på hvilken opplevelse det blir. Er overhodet ingen operafantast. Vet ikke engang om jeg syns det er fint. MEN, jeg higer etter opplevelsen og håper det blir en positiv sådann.


Snart er det joggetur på både meg og min kjære. Nr 2 denne uken!!!! Jeg har nemlig funnet ut at det er MYE letter å bevege seg mer enn å spise mindre. Sistnevnte er jo bare helt UMULIG!! Jeg eter som et mannfolk og bærer preg av det, men det er jo så godt!!


Ha en flott ukeslutt alle sammen :-)


Klem Torunn

For andre magiske øyeblikk;


50 kommentarer:

Anne sa...

Jøss så flotte bilder Torunn.
Ser jo faktisk ut som om himmelen står helt i brann jo. Farger som i et flammehav, kan foressten tenke meg at det lyset utendørs måtte være helt fantastisk??

Her i trøndelagen regner og blåser det både på kryss og tvers, og du må tro det er ille!! Men alle den snøen som kom først er det nå reneste sørpå utendørs. godt da at man kan være inne og kose seg litt med blogging innimellom.

Leser at du også har en sønn ja som ikke har helt bakkekontakt :-)
Ikke stort bedre han som regjerer i kjellerstua her nei, selv om han er 15... Nesten så man kan undre om han tror hans onkel virkelig heter onkel Skrue, og at mor heter Middelfart til mellmnavn, makan, bortskjemt til tusan vet du.

Ha en super kveld da, under den vakre himmelen

liven sa...

Kjempefine bilder hos deg torunn!!
her har himmelen vært mørk grå i dag og det har øst ned!!
Kjekk når de er tolv!! Bare vent til han blir 14....hihi

Ha en fin joggetur!
Er i gang med trening etter nyttår jeg også! Lettere å spise med god samvittighet da!!

M.E.V. foto sa...

Dette var nok virkelig magisk! Det er utrolig flott når det er slik:) Nydelige bilder:)

Tara sa...

vakkert!!!
for noen fantastiske skyer!!!
jeg stakk faktisk også kameralinsa ut av døra kl 16.20 idag (ja, jeg sjekka klokka);) himmelen var så fin og rosa...men ikke så heftig som din:)))
klem tara...

lavendel mio sa...

For noen nydelige bilder,helt utrolig:)
Her regna det eldgammle trollkjærringa og det blåser noe forferdelig:)I går var det nydelig vinter her..hm..hm..pussig dette været.

Ha en nydelig kveld:)

Anonym sa...

Snakk om himmel i brann.. ja, ser det er flere som sier det samme når jeg leser kommentarene her.
Nydelig!!

Bortskjemte unger?? unger skal skjemmes bort!! de får tidsnok erfare alvor og problemer. Bare lær de litt ansvar på veien så går det bra..

Kos dæ..

Hage og Foto entusiast sa...

Fantastiske bilder. Det var virkelig et magisk øyeblikk. Jeg fikk selv noen bilder av himmelen. Virkelig en opplevelse. Helt majestetisk vil jeg si. Spennende med nytt gutterom. Ha en riktig så god kveld.

Gamlå sa...

Heisann

og dette her er jeg enig med deg at var magisk. Rett og slett nydelig!!

Det er viktig å stoppe opp og nyte slike øyeblikk. Heldig du som har en observang jente.

Kos deg på teater imorgen:)

klem fra Gamlå

Sologbolig sa...

Disse bildene var jo bare kjempenydelige. Her er det bare regn og vind fra alle retningar. Tåke er det også, så det er best innendørs! Ha ein fin kveld og håper du får ein fin opplevelse i Operaen i morra!

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Herlighet!! Kor flott!! :) Ja, himmelen er virkelig det skjønneste maleri.. :) Det var nokre heilt fantastiske bilder du har fått tatt :) Imponert :)

Kjempefin blogg du har :) Ha ein herlig kveld videre :) Godklem

h.espe sa...

Wow Torunn - dette var litt av noen bilder, og da er det jo bare å tenke seg hvordan det var "live"....

Godt nyttår til deg forresten!!! Håper du har kosa meg masse med late, deilige dager. Det kan jeg love deg at jeg har gjort. 14 dager til ende hjemme hos mamma og pappa - late dager med mye deilig mat og drikke. STOR stas, men nå er det jommen deilig å være hjemme hos meg selv igjen, og det normale livet mitt...

Flott kveld videre til deg, og ha en herlig kommende helg!!

Stor goklem fra Hildegunn

Tone sa...

GURI MALLA SÅ FAAAAAAAANTASTISK!!
SÅNN VAR DET HER OG - DRIVER OG LAGER EN BLOG PÅ BIRK SOM DU JO HAR SETT :-) - OG DE FØRSTE BILDENE AV HAM I SNØEN ER JO ROSA!

Ha en vakker aften! Sjøl fyker jeg rundt med tørkepapir og lurer på hvordan natta blir....baby gitt!

Viola sa...

DET VAR DE VACKRASTE BILDER JAG SETT AV EN HIMMEL I RÖTT. VILKET LJUS! DET SER UT SOM HELA HIMLEN BRINNER, VAD HÄRLIGT ATT DU HAR BARN SOM KAN SE DET VACKRA, HOPPAS DU FÅR EN HÄRLIG KVÄLL PÅ OPERAN, JAG HAR EN GOD VÄN VARS DOTTER STUDERAR PÅ OPERAHÖSKOLAN I OSLO, HON HAR UPPTRÄTT DÄR VID NÅGOT TILLFÄLLE, HA DET GOTT, KLEM VIOLA

Ivar Østtun sa...

Steiki ta. Nå snakker vi bilder her. Disse ble/er kanon. Superdupert :-)

Rosa sa...

Fantastisk vakre bilder!

Som mine dager er sa...

WOW, så herlige himmelbilder! Du hadde gjort rent bord hvis du hadde deltatt på SkyWatch. (Du burde egentlig vurdere å delta ;-) Bildene er helt ... himmelsk, med nydelige farger og formasjoner. Jeg elsker slike himmelbilder, og man kan da ikke annet enn å hente fram kamera når man har et slikt skue over seg.

Synd gjesterommet må vike, det var jo så kooooselig, men det er nå engang sånn at det er hverdagen som skal råde. Det er en kabal som skal gå opp, og dere gjør et helt riktig valg ved å la unga få hvert sitt rom. Litt maling og nye gardiner - også har dere et kult gutterom.

Her har vi brukt mye tid på å måke unna mengder med snø, som nå er blytunge med regn. Fyttikatta for et vær vi har hatt. Det er ekstremt. Ingenting annet å si om det. Men vi overlever ;-)

Snart helg. Jeg er utslitt etter første uka med sykt mas på jobb. Jeg skal legge inn årene og gi slipp på gnikking og pussing av trappetrinn og maling. Jeg tar det steg for steg (bokstaveligtalt) og bruker den tiden jeg trenger. Sånn er de bare.

Hils juntaen og klem herfra ;-)

Marit

Guttemamma sa...

Mulig du ikke synes du har noe å blogge om, Torunn, men du har iallefall laget et herlig blogginnlegg! Lo godt av beskrivelsene om han som regner med flatskjerm på rommet..!! Og Primulaene som flyttes rundt (for det er jo sånn vi holder på...!) Ellers var det et helt spesielt lys på himmelen da jeg gikk hjem i dag og, helt merkelig men vakkert.
Ha en god helg, klem

Som mine dager er sa...

Bra! Welcome to Skywatch!

Et team-member vil svare deg på hva du må huske å gjøre ;-)

Coming up any minute now ...

Magdalena sa...

ååååhhh dåååånnnn,- tror eg flytter østover....

og det der med spising,- du er ikke alene...
klemmer~~~

Ivar Østtun sa...

Welcom to SWF, Torunn. I will have to remind you about our simple rules. Please mark your post as a SWF post and please link back to our side so other can find us and join. If any question you know where to find me :-)

Anne-Berit sa...

Disse bildene var jo bare helt utrolig vakre.Godt du ble gjort oppmerksom på dem,hehe.Syns du hadde mye å skrive om jeg,kjeda meg ikke et øyeblikk mens jeg leste.Ha en fin fredag,og HELG!!!

Photo Cache sa...

awesome collection. delightful colors.

Anonym sa...

Veldig flotte bilder du har fanget her. Ikke hver dag man opplever slikt. :o)

Lene sa...

Helt fantastiske himler hos deg!!! Du slo søren meg oss her i Drammen, gitt :)

Kos dere i operaen i morgen :)

Michele sa...

WONDERFUL colors... fantastic skies!! I love the pictures!!
~Michele~
Mountain Retreat

Ivar Østtun sa...

Nei bildene må ikke være ferskvare :-)
Husk å linke tilbake til SWF-siden i innlegget ditt også. Og litt av poenget er du legger igjen noen kommentarer rundt.
Ha en flott helg

Anonym sa...

Thes are realy great photos, the color of the sky is fantastic.

Arija sa...

These are just wonderful photos !!!
I have never seen such a development of colour. These must surely be the most spectacular SkyWatch Photos for monthes if not years. Congratulations.

Pulsatilla sa...

Fantastisk flott himmel - og nydelige bilder av den! Vi hadde en flott himmel i ettermiddag vi også, men da satt jeg i bilen...

Anonym sa...

Du har virkelig valgt riktig overskrift på innlegget! Det var magisk.

pepperkverna sa...

Så vakkert!
Kjenner det der med barn og økonomisk virkelighetsoppfatning! Ganske fjernt. Her er bursdag til uken,og ønskelisten er stoooor!

Kos dere på jogging, og nyt helgens mat! klem Hege

Jane Hards Photography sa...

Extraordinary beautiful images

naturglede/Randi Lind sa...

Hos deg var det også vakkert i solnedgangen! Østfold er bra vet du, for der bor vi også. Nå havner du på min favorittliste! Flott blogg du har. Morsomt å lese om barnas ønsker, Jul, Roma og primula. Håper kvelden i Operaen blir fin. Ha en god helg:)

esnorway sa...

ja det var spesielt i går fint at noen fikk tatt bilde av øyeblikket som du fine bilder og fargerike bilder. ha en god helg

PJ sa...

Absolutely stunning! We get the same colors but not the spread, at least I'm not up early in the morning to see it. Your composition is superb.

Hege sa...

For noen fantastiske bilder. Himmelen var nok magisk, ser ut som det brenner på hele himmelen.
En himmel som dette sier de nord på at det blir storm dagen etter.
Rart kor mye ungene legger merke til.
Jeg satt på et møte på jobb, så jeg fikk ikke sett den.
Du får ha ei strålende helg.
Hege

Anonym sa...

For en nydelig himmel. Her har sola knapt vært i dag. En grå himmel er ikke mye å vise frem.

Ha ei flott helg!

Tove sa...

Himmel og hav for eit kunstverk!!!! Det er heilt unikt å fange slike augneblink, og ein kan utan tvil kalle dei magiske, ja!!!!

GAWO sa...

Har du sett på makan!
Det her er utrolig vakkert.
Ren magi. Og ikke mer å si om den saken :-)

♥ Stines hverdag sa...

Oi, dette var utrulig flotte bilder, Torunn! Farger og lys er virkelig magisk.

Ha en herlig helg!

Elzie sa...

Vilka vackra bilder. Man blir helt tagen!
Hoppas ni får en skön helg.
kram Elzie

Tone sa...

Hei
Så flott bilde av deg i Colloseum!
Du ser ut som en sånn superverdensvant reisedame...
Birk blir ikke så stor, faktisk en retiver som er mindre enn en normal retriver. Han ser bare litt stor og bollete ut nå pga valpepels og store ører.... -
hverdagen har inntatt oss her - og nattesøvn er det vel så som så med nå etter dag to... - Men jeg tror jeg skal si opp vaskehjelpa mi - det er jo ingen vits - må jo vaske hele tida sjøl og....
vakker morgensol og frost skinner inn vinduene mine her - dvs der det er mulig å skinne inn - pokker ta hvem er det som har glemt å vaske vinduer her...det er nok meg...håper ikke det kommer noen nå altså........
Er du i Ski eller noe og handler innimellom eller...? Ville være kjempekos om du/dere tok en tur en dag (si i fra først da så jeg får rydda.hhhehehehe....)
Ha en fin lørdag - sjøl skal jeg stå på hue i vaskekjellern så jeg da jeg var nede i stad - herregud noen har glemt å vaske klær de siste dagene også, ikke bare vinduer...vi har nemlig skittentøysjakt - det er så praktisk, alle bare hiver alt ned - og så havner det rett i vaskerommet. det er en litt for lettvint måte å rydde på må jeg bare få si....for der nede flommer det jo over!

Japsee sa...

Virkelig flott himmel. Godt du har noen som oppdager det for deg.

Jeg måtte le når du skrev det om oppussingen av rommet til sønnen din og ikke prate rent.Utrolig bra krevet:)

Ellers vil jeg ønske deg en flott lørdagskveld:) Klem fra meg

Monicas sa...

Nydelig når vår herre mala himmeln.....heldig med disse blinkskuddene.:)

Synnøve sa...

Nyydelige bilder!! Vi hadde slik et fantastisk lys her om dagen vi også, rakk å knipse et par bilder :) Og ja!! Jeg er helt enig! For første gang har jeg rett og slett bare måttet slå meg til ro med at jeg ikke vil nekte meg selv god mat, (ikke så mye viljestyrke på den fronten ;) og heller bevege meg mer for å veie opp. Så nå her jeg begynt å trene, hurra! Ha en fortsatt herlig helg! Synnøve :)

Tulip sa...

Nydelige bilder! Det gjelder å se opp innimellom, det er der blinkskuddene ligger!

Enig ang. bloggtørke...og lo litt om å blogge ang. flytte rundt på tre primulaer! hehe!!

kos deg videre. lykke til med jogginga! Synes dere er flinke!

åsemor sa...

Hei på deg Torunn, endelig noen som ikke spretter opp av sofaen andre januar og gyver løs på nye prosjekter. Jeg må akklimatisere meg, greier ikke snu om på tilværelsen med et knips. Første uka var det jobben som var første pri, neste uke må vi komme oss videre etter klokka tre.....

Nydelige bilder du har tatt,blir nesten litt varm bare av å se på disse "flammene".

Ja, i morgen bærer det avsted med ei ny uke, lukke til.....;)

Tone sa...

Hei min venn!
Nå er jeg spent på hvordan du syns det var å høre på Opera!
JEG ELSKER OPERA!
Men jeg fikk dessverre med gråten i halsen den nye operaen i vranga sånn interiørmessig - jeg var så lei meg!!
jeg vil la meg imponere og at forventningene til det jeg skal se bare veller over meg - og det klarte jeg dessverre ikke når jeg gikk inn i den nye operaen. har vært i en rekke operaer i andre byer i europa, men makan!!
Mulig du som interiørarkitekt har en annen mening enn meg... - og det er greit! heeh!!
Håper du fikk god mat og nok vin!
Her har vi nesten blåst bort i dag!
Tone

Anna Lisa sa...

Bilda var overveldande og flotte!!! Bra du hadde dei i stor størrelse, då kunne ein nyte dei ennå betre.
Ønska deg ei fin ny veke.
Klem

Fotballmamma sa...

Nydelige bilder av sol oppgang.