mandag 5. januar 2009

Brrrr......

DSCN5263

Det er kaldt på Østlandet om dagen. Bildet tok jeg av soveromsvinduet vårt i går..... Har de ikke elektrisitet tenker dere vel:-). Hehe.... Joda.....  Men gamle vinduer, som går opp og igjen i ett mærrasig blir vel litt sånn eller?

DSCN5276

Det har vært et aldri så lite sjokk og begynne på jobb igjen i dag! Hjelpe meg som feriemodusen kom på slutten da!! Og i morgen kommer elevene......

I kveld er det fyr i svartovnen og kos i sofaen. 7 episode av Berlinerpoplene kommer og denne jenta skal se. Har lest alle 3 bøkene og og er veldig betatt.

En annen bok som har grepet meg fullstendig er "Øya". En fantastisk reise til Leprakolonien på Spinalonga..... Mildt sagt en gripende fortellig som anbefales på det varmeste.

 

En god uke ønskes dere alle :-)

Klem Torunn

19 kommentarer:

Min Verden sa...

*rødme - rødme* tusen takk. Jeg er kjempefornøyd og det er bare å sette på ønskelista :) Ja, kaldt er det her også og det er ikke bra for rosene mine.... Snakkes Torunn. Klem

Fruen på Skogmo sa...

Hei på deg Torunn! Fant bloggen din da jeg Googlet "Kolvereid", som forøvrig også er min hjemmplass ;o) Nå har jeg sittet her leeeenge å kosa meg med alle de fine innleggene dine. Fytte katta du er kreativ altså! Hadde du bodd LITT nærmere skulle jeg ha hyra deg til å komme hjem til meg for å foreta en skikkelig face-lift!

Kommer garantert tilbake til deg, og håper at det er greit at jeg linker til deg? Mååå bare sikre meg at jeg ikke mister deg her i blogglandia shø ;o)

Ønsker deg ei fin og kreativ uke!

Magdalena sa...

brrr,- fryser her også....

Hege sa...

Ja gamle vinduer nesten som du kan skrive som ongene skrev på bilen vær så snill å skrap meg.
Du får fyre i kakkelovn og kryp inn under pleddet å kose deg med tven i kveld.
Ha en fin kveld
Hege

Christinas låvebutikk sa...

Så veldig kaldt ut helt til jeg så fyr i ovnen din! Her er det akkurat kommet fin hvit snø til i kveld... Nå blåser det og regner! Fysja!!
Kos deg i kveld!
Klem!

Guttemamma sa...

Hjelp, frostskader..??? KLar for Berlinerpoplene jeg og, gleder meg sånn!! Leser boktyven nå, har øya på nattbordet...klem

Josefine sa...

Huttetu...kaldt her også nå. Vi får bare fyre i ovnen...og kose oss med bøker og film! Ha en fin uke du også:)

Sologbolig sa...

Ja, her og er det kaldt, iallfall til å vera på vestlandet (-8). Feriemoduset sitter godt i ja. Så boka "Øya" er bra ja, eg fikk den til jul. Tenkte eg skulle begynne på den i kveld (oi da må eg jo begynne snart!!)No har eg nett lese ferdig "Fortellernes marked" av Gert Nygårdshaug. Kjempebra, eg like den forfattaren godt. Ha ein fin kveld!

Tone sa...

Hei!
her er det ikke kaldt i det hele tatt....her har poden fyra i hele dag og nå er jeg tett som ei potte!
det er litt mye styr før vi får valp, nå har han klart å klemme poten sin i døra hos oppdretteren, så nå er det røntgen og greier...veldig morsomt...
Unga er bekymra, og det er jeg og, hvordan kan man bli bekymra for noen som ikke har flytta inn her en gang?? Vi er veldig i valpemodus som du skjønner....
Lykke til på skolen igjen - hvordan jeg skal få opp tenåringen her til første skoledag på gymnaset er meg en gåte.
Nyt flammene og gjør heller som meg - nå har jeg fem islykter på tunet, det er så vakkert - sleng vann i et par bøtter og kakk høl i toppen i morra tidlig og hell ut resten av vannet. Lykke til! Vakkert er det i alle fall!!!

Bouvbear sa...

Godt nytt år !

herlige frostroser på glaset..hva naturen lager den fineste kunsten mener nå jeg.
Nå er det ikke så kaldt lenger eller...?
Elsker kulda får da får jeg gått tur utover jordene og sett bygda mi fra litt andre sider enn fra vei og hage.

Viola sa...

Vilket underbart vackert fönster, vistt går det åt att elda i spiseln när vi har denna kyla, vi har lika kallt fortfarand men nu roar vi hos med ett stort målarprojekt i satn, har nu paus efter 3 timmmars målande, ha en skön dag, klem VIOLA och jag som ska börja och jobba i skolan imorgon....

Linda sa...

Hei Torunn! Må si du er kreativ, makan til flott side. En liten hilsen fra Fredrikstad. Takk for titten denne gang. :o) Linda

Nikoline sa...

Hei.
Har lyst å gje deg ein utmerkelse i kveld. Kjem du innom?
Klem frå Nikoline

Tone sa...

Hey...
Håper du henger i stroppen etter oppstart på gymnaset igjen.....
tjo og hei her i dag, med influensamor, bursdagsbarn, rydde og vaske-personen kunne ikke komme, huset fullt av barnebursdagsvoksne i kveld...hurra!

Gamlå sa...

Fryser jeg når jeg ser på bildet ditt fra soverommet:).

Det er kaldt i Stavanger også men vi har desverre ikke snø.

Ha en fin kveld

klem fra Gamlå

Anonym sa...

Satt å grøsset da jeg så bildet av vinduet ditt her om dagen og tenkte; glad det ikke er her.

I dag er det bikkjekaldt her også. Våknet til masse snø, og selv portvakta nektet å gå ut:o)

Akkurat nå skulle jeg gjerne hatt den ovnen din. Og lestene, de sorte og hvite. Har du strikket de selv?


Ha en fin dag.

HildeS/Frøken Fryd sa...

Brrr, dette såg kaldt ut, men litt koseleg også:)
Her regner snøen vekk i dag, og det er livsfarleg glatt ute.
Ha ein finfin kveld.
Klem H

Therese sa...

Man skulle nesten tro at noen hadde varmet vinduet med rompeballene sine *ler*

Ivar Østtun sa...

I can see you are participating SWF. Very nice and welcome. I have to remind you to mark your post as a SkyWatch Friday-post and please link back to our page so others can find SWF and join. Feel free to reed the rules on SWF or visit my page to see how I do it. You don't need the SWF banner.