onsdag 30. juli 2008

En siste hilsen.....

.....før jeg drar til Trøndelag.

 

Mest er dette for å teste om jeg har skjønt Windows Live Writer, som jeg ser så mange bruker. Det blir jo SÅ fint!

043 042

Et par bilder fra utekjøkkenet mitt. Må vel innrømme at det ikke har blitt kokkelert all verdens mye her i sommer.....

056

......men vi spiser mye her i allefall. 029 065

Er ikke klematisen flott?? Det var denne jeg trodde var dau og skamklipte i høst.... Vra egentlig klar for å spa den opp å kaste hele greia :-)

061

Den er lekker i skål med vann, sammen roseblader og margeritter. Margerittene er forøvrig snart på hell her hos meg.

033 037

Det gror til ved rosebuen også og georginerne blomstrer som bare det! Helt fantastisk at det kan bli blomster av de miserable, tørre røttene som står i kjelleren hele vinteren!

064

Og humla suser videre oppover veggen på Barnehjemmet. Jeg syns ikke den er fullt så viril i år som i fjor. Da vokste den nemlig langt oppover taket her. Innimellom humla, er det noen pottentillabusker. Det er bare helt dødfødt, så de skal flyttes når jeg bare en gang finner dem igjen!

Det er ikke fullt så varmt i kveld her hos oss, men kanskje det gjør at det blir bedre å sove til natten også. Fikk forøvrig et tips i lokalavisa i dag, om hvordan skape bedre temperatur på soverommet når det blir så varmt som det har vært i det siste; nemlig ta et håndkle og vri det opp i kaldt vann. Heng det så opp til tørk i det varme rommet. VIPS, så skal det visst hjelpe!

 

NÅ, hører dere ikke mere fra meg før jeg er vel plassert i Trøndelag. Jeg får vel begi meg ut på leit etter drivved og stein jeg, som så mange andre trønderbloggere gjør. Lite med drivved her i Indre Østfold sje....

 

Klem Torunn

22 kommentarer:

Miamor sa...

En siste hilsen hørtes dramatisk ut, men det er vel heldigvis bare en liten stund!!

Lykke til med drivvedfangsten i Trøndelag! Hellstranda er visst best i følge en ekspert! Fant en del på Vinge på Skatval også jeg da!!

Steinhjerte har vi vel alle en gang iblant!! Men det er ikke alltid så lenge av gangen!!

Kos deg masse og la humla( ikke den klatrende) suse!!

Klem fra Marit

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Så vakre blomster fra hagen din! Humlene var vakre!! Jeg prøver å få til en slik vegg hos meg, men er redd for at det kan ta noen år før den vokser til;)
Ønsker deg en kjempefin tur til trøndelag!
Nyt ferien!
Klem fra chatrine:)

h.espe sa...

Duuuuuuuuu - dårlig gjort - nå ble jeg helt nervøs her...!! Må ikke skremme oss på denne måten vet du... :o)

Er hjemom en tur fra kolonihagen, og innom bloggen en tur før jeg binger. Nyydelige bilder du viser - må se mere på innlegget senere. Bare MÅTTE innom og se hva som var "galt".. Heldigvis - alt bare velstand:o)

Har sagt det før,men sier det igjen - goooooooo tur til trøndelagen..!

Nattaklem :o)

Unknown sa...

Fin inspirasjon til utekjøkken, jeg driver å planlegge et på hytta. Koselig hus du har, det ville jeg like å se mere av. God tur til Trøndelag!
Klem...Wilma

Berit T sa...

Uff ble ganske skremt.....!!!

Skal si det blomstrer flott hos deg, synd å reise fra det når det står i full flor. Håper du har noen som passer på og vanner medan du er borte!!

Ønsker deg en fin tur!!

Min Verden sa...

Gleder meg til å se stigen din når du er tilbake :) Vakkert er det hos deg nå. Den urna til trappa er bare helt utrolig fin (ja, jeg har sagt og sett den før :)) - og det passet veldig fint med de røde georginene ved den. God tur i tr.lag. Hanne

Som mine dager er sa...

Jøss... det skjer forandringer her inne. Men fint blir det.

Har brukt Live Writer siden mai og syntes det er et fantastisk verktøy. Ikke minst kan man ENDELIG få bildene i den størrelsen man ønsker.

God tur til Trøndelag ;)

Marit

liven sa...

Det var litt av en overskrift du.......trodde nesten du ville gi deg med bloggingen!!
flotte bilder......denne klematisen er også begynt å blomstre hos meg nå:O)
margerittene varer lenge ennå de....klipp de litt og pøs på med gjødselvann så kommer de seg igjen!!
så fint med den humlen.......kanskje jeg skulle prøvd den!! kan den stå på skyggefulle steder??

Kos deg på tur og stikk nå innom her avogtol:O)

elisabeth sa...

Det er bare så himla fint rundt hos deg!!! Jeg har noen gedigne margeritter, håper de overlever turen nedover:) Tror jeg må sette meg inn i dette windows live....liker hvordan bildene blir:)

Her er det full pakking, og jeg kan si så mye at det er ikke Rømskog...hihi;)
Kos deg masse i Trøndelag, og med jobb!!

Tulip sa...

Koselig med fine hagebilder om sommeren.
Ja du får jakte drivved oppe i Trøndelag! Det er jo så mye flott å finne.
Jeg plukket med meg altfor få selv, på ferien nordfra.
Men jeg har laget en terrasse-uro av noen av de jeg plukket.Ble veldig fornøyd av meg selv.

God tur!
Kos deg massa...

Lovise sa...

Heia.

God tur til trøndelag. Jeg har selv vært der to ganger i sommer:)
Har litt trønderblod i årene, jeg...

Jorunn sa...

Flotte bilder som vanlig hos deg :0) Jammen fint du ikke gravde opp klematisen, den ble jo så fin! Ønsker deg god tur til Trøndelag, og nyt ferien!!

M.E.V. foto sa...

God tur! Fine bilder som vanlig:)

liven sa...

Ja da er vel du vel fremme i Trøndelag!! Håper du har det fint:O)
Ligger en award til deg hos meg......ser du har fått den før men jeg måtte bare gi den til deg alikevel:O)

A home far away sa...

Ha en fin ledighet och passa på och njut av livet:-

Kos dig massor:-

Kram Gunilla

Mia sa...

Nå har du vel kommet deg vel fram til Trøndelag og nyter herlige sommerdager der. Mens klematisen (og resten av hagen din) må kanskje greie seg selv en stund nå. Klematisblomsten var utrolig vakker, og godt var det at du ikke spadde den opp ifjor. Jeg har enda til gode å ha klematis i hagen min (innbiller meg at den er så vanskelig å få til...) men koser meg med det jeg ellers har i der. Og hagen, den har fått en del regn idag (noe den sikkert er glad for). Jeg håper du finner masse drivved, stein og andre herligheter der du befinner deg nå.

Prinsesse Elin sa...

Høres koselig å ut på tur. Men jeg gleder meg veldig til du kommer tilbake igjen jeg:O)

Karna sa...

Kos deg, og ha en fin ferie! Nå er det snart slutt for meg, på mandag er det tilbake til kontorpulten igjen...

Håper du finner masse fint i fjæra...

Tone sa...

Selv om jeg morer meg over dine sms, så savner jeg deg på blogg!!!

Håper du koser deg!
Tone

Nunne sa...

Er innom deg igjen. Men idag skal jeg si HEI til deg før jeg går igjen...
Jeg sniker meg ofte rundt og kikker inn til folk, og lister meg ut igjen... uten at noen merker meg.
Du har det veldig koselig... er glad i blomster, jeg også, så disse bildene likte jeg godt!
God søndagskveld. Nunne.

tinemor sa...

Så flotte bilder!
Bra du ikke tok bort Klematisen!! Den er jo bare blitt så flott!!! Min vil ikke blomstre i år. Får håpe den kommer seg.
Kos deg i Tønsberg! Vi kjørte forbi der for noen dager siden, men nå er vi vel hjemme i trøndelag.
Klem

Hege sa...

Heisann
Ser ut som du har kosa deg i fin været i sommer. Har ikke blogget mye, feriegjester og ferie.
Blomstene dine ser kjempe fine ut.
Ønsker meg et slik ute kjøkken som du har det er kjempe flott.
Alltid hygelig å spise ute, elsker å bruke ute arealet om sommeren.
Den klematisen er et skue for øye når den blomstrer utrolig hvor sta noen blomster er.

Ha en riktig god tur til trøndelag kos deg.
Klem Hege