tirsdag 22. juli 2008

Oppdatering på uterommet

Så ble det blått likevel da! Vi er storfornøyde begge to!! Til og med ungene syns det ble fint(godt gjort at de merket det, spør du meg!). Døra til kontoret mitt og døra til snickerboden er malt i Jotun`s farge "Sjøutsikt". En ganske så dølablå farge.
Og nettopp at det er dølablå, gjør at ikke Låven ser ut som det norske flagget, selv om den er malt rødt, hvitt og blått :-)

Garasjeportene får forbli røde. Vi fant ut at det ville bli litt too much dersom de også ble malt blå. Enig?



Vedskjulet derimot, det malte jeg! Denne døra var av alle ting okergul og jeg begynte å bli litt lei den fargen.



Jeg elsker jo denne fargekombinasjonen jeg da!



Vedskjulet er en gammel garasje og fronten her var også okergul inntil i dag :-)






For meg ble dette litt mere nostalgisk.... Har adoptert ideen fra en gammel låve langs E18!






Mens jeg har malt, har min kjære drevet skikkelig kroppsarbeide. Steinhellegangen fra trappa og ned til porten var helt igjengrodd. Tidligere i sommer brukte vi ugressmiddel på gresset og det hjalp litt...







Men ikke nok....
Derfor har han i dag spadd til han så mann med ljåen og fått bort alt det tørre, svidde gresset. Se for en forskjell!!







Kun noen få meter igjen nå, så er`n i mål!! Flink har du vært :-)
Mitt neste innlegg kommer til å handle om biblioteket, som fikk siste strøk maling nå i kveld(Aktiv sa du? Rart ikke jeg er tynn!!). Malingen får tørke i natt og i morgen skal jeg kose meg med å få ting på plass....
I kveld er det en flott sommerkveld her hos oss og nå skal vi nyte tiden før loppekassa kaller med et glass vin og litt sjitprat!
Klem Torunn










27 kommentarer:

Loppelasset sa...

Slit'an! Det ble kjempefint! Gleder meg til å se hvordan det blir i biblioteket :-)

Hilsen
Mette

M.E.V. foto sa...

Veldig fin fargekombinasjon. Nydelig blåfarge:)

h.espe sa...

Så flott det ble!! Nyt kvelden, og kos dere med vinen :o)

Klemmer :o)

Min Verden sa...

Det ble kjempefint :) Jeg likte den dølablå skikkelig godt og dørene - de store på garasjen må dere ha som de er! Jeg var i låven og fant en fjøslykt og en kusaks også. Henter en gammel spade også i morgen - så blir det et stilleben i hagen. Morsomt! Du - hvor satt du piletreet du kjøpte på Ramme og ble det fint? Vi snakkes. Hanne

Min Verden sa...

...ja alså, typisk meg, men - den hagegangen ble gikk fra shabby til chic ;) Bra jobba av mannen! Ha en fin kveld.

Hulda sa...

Det ble skikkelig fint med dørene i den gråblå fargen. Flott kombinasjon i fargene. :) Du kan være godt fornøyd!

Mia sa...

Oi, så flott det ble med den "dølablå" fargen på dørene. Herlig og annerledes. Og så hellegangen da... jeg er virkelig imponert hvor flot det ble. Jeg har også en del heller litt hist og her i hagen som er iferd med å forsvinne under det stadig fremmadstormende gresset. Jeg skjønner jo at her må det gjøres noe... Takk for flotte og inspirerende bilder, Torunn (og jeg håper virkelig at dere har kost dere i kveld, etter alt arbeidet, og i det nydelige været som vi har nå... jeg ser fram til mange herlige utekvelder her på bruket vårt også).

hvorfor ikke... sa...

Rålekkert!!!
Helt enig garasjedørene bør være som de er!
...og så fin gangstien ble!!!!
Dere har det bare sååååå fint!
Takk for titten....har vært litt spent, vettu ;)
klem Torunn

liven sa...

Ja dette ble kjempefint!! Nydelig med den fargen!! Hellegangen din også kommer seg ser jeg!!
Litt raundrop rundt omkring gjør susen !!! Må si jeg nyyyter disse blidene dine og alle husene dine!! Synest det ser så koselig ut:O)
Kom ofte med innlegg!!!!

Ha en fin dag:O)

krinkelkroken sa...

Så lekkert det ble med den blåfargen! og hagegangen ble så flott!!!!sikkert litt av en jobb;)

Jeg sliter med å få fart på malerkoste for tiden...håper energien snart er på vei;) Ser ut som du har nok hvertfall:)

Ha en fin onsdag!

Karna sa...

Nydelig farge, og helt perfekt at bare dørene og ikke garasjeportene fikk den fargen....så flott bygg dette er, hadde hatt brukt for mer lagringsplass..ha ha ha

Nyt sommeren du også!

krinkelkroken sa...

Hei igjen!

De pelargonene har jeg sådd som frø,fra leuthens;) det var kun de som sto i drivhuset som vokste opp;)
Har også tatt noen avleggere, men kun et par som har klart seg!

Blir spennende å se hvilke blomster som kommer på disse , kan jeg nemlig ikke huske, men mener jeg bestilte noen uvanlige sorter;)

Ha en skjønn dag fortsatt;)

Min Verden sa...

Bare innom for å ønske deg en deilig dag. Hanne

Som mine dager er sa...

Her var det blitt veldig fint ja! Som dere har stått på begge to. Gleder meg til å se bilder av biblioteket også. DET misunner jeg deg for her står jo bøkene stablet oppetter veggen i trappeoppgangen ;-)

Kos deg. Klemmer herfra.

Unknown sa...

Thank you for visiting my site... I love your blog... Oh how I wish I knew what you were saying ....smile... Susie H~

liven sa...

hihi....nei!! Jeg er ikke naboen til Karna!! Vi bor i samme fylke da!!
Nå skinner det opp her altså :O)
Håper det blir en kjempehelg......

Kos deg i finværet:O)

Fabrikken sa...

Heisann
Flott blogg du har. Og det ble skikkelig fint med den fargekombinasjonen. Heldig med den ;)

Ha en fin kveld

Klem fra nr. 5

Nikoline sa...

Hei. Ååå...det vart berre SÅ fint med den fargen og eg fall pladask for dørene på vedskjulet!!! Guri malla så fint du har det! Kjenner det kriblar kvar gong eg ser at her er det nytt innlegg... Og så fine kommentarar eg får frå deg, nesten så eg raudnar her eg sit (og mannen må finna seg i høgtlesing kvar gong...)Eg er takknemleg og er kjempeglad for at eg "fann" deg.
Sommarklem frå Nikoline

Anne på Moseplassen sa...

Det ser jo veldig lekkert ut med de nye dørene, og den steingangen din så superkoslig ut, men jeg er jammen glad jeg slipper å vedlikeholde den, luke er kjeeedelig. Har du tenkt på å plante mellom noe som kunne vokse der så du slapp å luke, timian feks?

Min Verden sa...

Synes du ikke at jeg skal male bordet? Hmmmm.... tenkte det ville blitt fint i hvitt jeg.... Er du sikker? Hanne

Livy sa...

Så utrolig fint det ble når du malte dørene! Skikkelig lekkert!

Nyt go' været i dag:-)
Klem

Min Verden sa...

Svigerfar ler seg ihjel av meg når jeg snuser rundt i låven. Han synes det er drøyt at jeg stiller ut i hagen! har du fått ny jobb? Gratulerer så mye. Det er deilig å ha fast inntekt hver måned synes jeg. Så fint det blir for deg. Søsteren min er lærer i vgs men i vinter avanserte hun og ble teamleder. Ferien forsvant - tror hun synes det er litt kjipt! Ha en deilig dag i solen - på jobben... hehe. Hanne

Prinsesse Elin sa...

Rolig fredag. Jeg skal stå å svette på en butikk som selger vinterklær, jaktklær og gummistøvler i 10 timer i morgen. Der skal jeg forresten om et par timer også. Å da er jeg ikke hejmme før kl. 8 i kveld. JEG DØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØR.
( merker du en viss dårlig stemning fra meg i dag?!?)

Daisys home sa...

Hei og tusen takk for besøk og koselig hilsen i min blogg.Trivelig å høre fra en tidligere namdaling.Så fine de dørene ble når de ble malt i den fargen.Titter helt sikkert innom din koselige blogg igjen.Sommerhilsen fra meg

Magdalena sa...

så flinke dere har vært!! NYYYdelig hellegang! Klart den må komme frem i lyset!
Deilig å få gjort unna ting hjemme!
her ER så mye som skulle vært gjort! hadde det kunne vært gjort med PC, ville det vært gjort for lenge siden!~~~~
klemmer:)

Unknown sa...

Det ble kjempefint! Nydelig farge, riktig så nostalgisk ja... Rart hvor mye man kan bli inspirert av en gammel låve langs veien altså, hihi... ;) Her blir det også kos på terrassen med vin på terrassen, eneste stedet det går an å sitte i denne varmen :) Klem!

Nikoline sa...

HEI.Har noko til deg på sida mi:0)