søndag 27. juli 2008

For en fantastisk helg.....

.....det har vært!!
Vi har i allefall fått svettet litt denne helgen! Jeg prøvde meg ute i hagen i går med å rake sammen litt gress (hva med å gjenoppta hesjing?), men det var helt nytteløst. Det ble altfor varmt. Klage skal vi neimen ikke, for slikt er til å nytes :-)
Jeg har sittet under bjørka og lest mye, men vi har også vært ute og badet, i Glomma i går og ved sjøen i dag.

Holder på å lage meg et nytt lite hjørne ute. Jeg har vært så heldig å spore opp en gammel trestige som ligger og venter på meg når jeg kommer hjem til Trøndelag. Den skal jeg ha sammen med denne stolen med fullt av lykter hengende på.


De rosa pelargonene går igjen hos meg. Jeg syns de er så fine og får liksom ikke nok av dem.



Men jeg ser også for meg roser klatrende oppover husveggen.... Ikke alt kan gjøres i år. Vi må ha noe å se frem til å pusle med når neste vår kommer også.




I skrivende stund er klokken 22.25 og vi har fortsatt ufattelige 23,5 grader. Man kan jo ikke få lagt seg på sånne kvelder. Mens tropenettene står i kø, lurer jeg på når jeg en gang skal få sove igjen. I helgen har vi vært bedt bort både fredag og lørdag og klokka har blitt nesten halv fire begge netter.....sukk :-)





Vannerunden er over for i dag, stygge blader er rensket bort og gresset, som det endte med at min kjære måtte rake ferdig, er kjørt bort. Nå sitter vi ute og bare nyter gresshoppenes elleville jubel og kjenner på at livet er jammen deilig.
Nyt sommernatten alle sammen :-)
Klem Torunn







17 kommentarer:

Frida sa...

Hej Torunn!
Ja visst är det härligt med dessa tropiska nätter. Vilken mysig trädgård du har,stolen är verkligen mysig.
Ha det gott i sommarvärmen!
Kram Frida

liven sa...

Heisann!!
Er nettopp kommet hjem etter en ufattelig deilig helg:O)
Måtte begynne å vanne med en gang enda mannene hadde vært hjemmom og skvettet litt på de i går!!
Flotte disse pelargoniumene........noen av mine står så fint også!!
Ha en fin dag i morgen også og da får jeg se om jeg får inn et innlegg:O)

Nikoline sa...

Nå nei,du... eg er langt i frå noko i nærheita av systematikar! men eg kan jo ikkje akkurat ta bilder av alt rotet heller,me får halda oss der det er nokolunde når me er på fotosafari...
Forstår de har det varmt de også, synes det er heilt forferdeleg for tida og blir veldig rastlaus når eg ikkje får gjordt noko "fornuftig",men det nyttar jo ikkje å gjera noko som helst i denne varmen!
Startar ferien denne veka så no er det kald kvitvin på terrassen og eg er ikkje tenkt å finna loppekassa på leeeenge endå! Ha ei fin sommarnatt!

Min Verden sa...

Det er bare deilig. Si ifra neste gang du er i Frogn, så stikker jeg nedom med presangen din fra Janneke! Ok? Hanne

Miamor sa...

Ser ut som det er samme vær som trøndelag! Nå reiser vi fra Stjørdal i morgen tidlig!! Så får du ta over....

Kos deg masse , og har du plass til stigen da??? miamormannen har satt ned foten for mer drivved og steiner i bilen tilbake, men hvem er det sin bil..joda, min firmabil,,hi,hi..ja,ja har klart å lure med litt, sjø!!!

h.espe sa...

Åh - nyte, nyte, nyte!! Der er VI like du, livet er for kort, bare måååååå nyte :o)

NÅ har jeg da altså flyttet inn i Portveien du!! Åhhhhhhhhh!! Der skulle du ha kommet på visitt, så kunne vi drukket litt vin, i skyggen fra epletrærne, og kosa oss "glugg ihjel" :-D

Ha en strålende dag!

Klemmer :o)

h.espe sa...

Hm...?? "Tegner butikk" - nå ble jeg nyskjerrig... :o)

:-D

h.espe sa...

Spennende nok likevel... MEN hadde jo vært mere gøy om det var din egen.... Må jo si, spennede jobb du har da, har alltid vært min drøm å få jobbe med interiør....

:-)

elisabeth sa...

Ja, nå er livet herlig:)) Klart vi må ha noe å gjøre på til neste vår...daaaa:))
Synes du har det så fint atte;))

elisabeth sa...

Stemmer det, men det ble ikke det...da vi måtte vente til huset var solgt, så det ble solgt uten at vi var med...megler ringte meg ikke opp, og plutselig var det borte...
Det ble litt lenger nord;)

liven sa...

Hei på deg!!
Har ligget pal etter at jeg var hos frisøren!! Da bar det rett avgårde.....
Er ikke blitt noe svidd men er nå så brun som jeg var da vi kom fra syden:O) Godt med en oppfrisking!!
Så nå er jeg klar for jobb.......:(
Faktisk ikke....

Kos deg med deilige sommerkvelder:O)

Nikoline sa...

Hei igjen! godt å vita at ein er savneleg når ein er fråverande.. he...he...
Notodden er ein årviss tradisjon for oss, så kanskje me var på samme konsertane i fjor?? Me var på bluestown stage (torvet) torsdag og fredag i fjor,var du der?
Ser ut som du er frå Sarpsborg, stemmer det? (har ein del slekt der)

n o r d i n g å r d e n sa...

Såna fina och somriga foton! Och så vackert med rosa pelargoner och vilket fint blommigt teppe/täcke! Jo, det ÄR nästan för varmt nu: ) Mari.

Karna sa...

Det er helt utrolig at hele Norge har sommer samtidig også, herlig!

Her nytes også dagene, er siste uke dette for meg, så det gjelder å få mest mulig gjort også...har endlelig startet byggingen av terrassen....får håpe jeg blir ferdig til jeg begynner i jobb igjen, har iallefall god hjelp...

Tone sa...

Hei snuppa!
Da er budeia i heimen igjen, setervollen og lokking på kyra har måttet vike til fordel for ugress, vaskemaskin (atten til nå fra fredag.... o lykke...) - og ikke minst, kjøre unger til bading her og der.
I går tenkte jeg at jeg skulle være sånn fantastisk husmor som er ferdig med huset tidlig om morran og kan ligge strøken og steke ribbefettet utover dagen. Jeg herja rundt i huset (i den grad man orker å herje nå..) en times tid, så ingen resultater, og la meg ut i sola is teden. det varte i akkurat en halv time, og da holdt jeg på å krepere.
Det var mye hyggeligere med et glass rosevin i går kveld...
Ha en grom dag - I`m back!

M.E.V. foto sa...

Ja, det er deilig med sol og sommer :D De pelargoniene dine likte jeg... Nydelig farge.

Synnøve sa...

Så koselige sommerbilder her... :) Jeg får heller ikke nok av rosa pelargoner, tror jeg kunne fylt både hus og hage med dem, men det hadde vel kanskje blitt litt ensformig, hihi... Her heller nytter det ikke å prøve seg på noe slikt som raking i varmen! Hadde kanskje tenkt å koke noe syltetøy også, men det var bare å glemme... Her ligger vi og plasker på stranda dagen lang ;) Kos deg videre i varmen! Klem