søndag 13. juli 2008

Ferieminner på en grå søndag....

Skylaget her i Indre Østfold i dag er mildt sagt grått. Står helt i stil til tåkedottene i hodet mitt. Hadde gjester i går kveld og de ville jo ikke hjem!!
Hva er vel mere naturlig enn å be gjester og i tillegg kjøpe to kasser jordbær for å sette i gang bærpresseriet dagen etter man har kommet hjem fra ferie?? Glemte i allefall et øyeblikk at ingen her i huset har rene truser fordi vi har vært tre uker borte og uten vaskemaskin.
På slike søndager kan det være greit å finne frem til bilder av litt mer sommerlig karakter. Drøbak er en fantastisk koselig by og vi var der flere ganger i løpet av ferien, bla for å shoppe litt.
Mye fint å se på utenfor butikkene der også og det får dere se litt av her....

Bare se på dette kumlokket! Slike ligger det over nesten hele byen! Jeg syns de var kjempefine...


Blant bebyggelsen er det rene sørlandsidyllen.... Og for oss roseglade er det lett å la seg begeistre .



Det er bare SÅ vakkert!!


Nesten alle hager ser så frodige ut!






Et slikt "kratt" ønsker jeg meg rundt huset mitt jeg også!!
Akkurat nå har jeg et annet slags kratt! Etter tre uker borte blir det litt å ta igjen utendørs også. Må vel omtrent bruke ljå på gresset. Hadde det bare slutta å regne, slik at det gikk an å få tatt det! Litt luking er jeg også redd må til.



Fra denne verandaen har de utsikt rett til brygga. Hadde fint taklet å bo her :-)






Tett mellom husene, men akk så koselig!




Tilslutt....skulle noen av dere kjenne igjen husene deres på disse bildene, så får dere bare ta det som et kompliment. Jeg syns det er fantastisk vakkert overalt!
Nå skal den grå søndagen fortsette her. Jeg har nettopp kommandert min kjære til å tømme et skatholl jeg skal male. Han ble kjempeglad! (Not)
Vi har en liten bibliotek-krok i forlengeslen av stua og den skal jeg nå male..... Før - og etterbilder kommer!
Ha en flott søndag alle sammen!!
Klem Torunn








14 kommentarer:

Jorunn sa...

Oj, du har visst litt å gjøre i dag! Egentlig godt at sola ikke skinner og frister til uteliv da ;0) Drøbak er en vakker by, det er sikkert. Skulle gjerne hatt en av disse hagene jeg :0) Vi får håpe på litt bedre vær senere i uka vi i indre østfold.

Christinas låvebutikk sa...

Så koselige hus og bilder!
Ikke noe sol her i dag!
Kjedelig men man gjør det beste utav det meste!
Ha en fin ny uke!

Miamor sa...

FLOTT Å DRA FRAM GODE SOMMERMINNER...Må ha et leger til gråe dager...de kommer de også..

Nå drar vi snart nordover på ferie! Har vært ei uke i Bergen, men har 3 uker igjen,,det er luksus :)

Sommersmil fra Marit

Miamor sa...

Sees kanskje på Stjørdalshæsjen da!!

Frida sa...

Hej!
Vilka härliga bilder du visar,hoppas du får en bra vecka!
Kramar Frida

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Så fine bilder! Jeg har vært i Drøbak mange ganger, det er bare SÅ fint der! Alle rosehagene er så nydelige.
I helgen har det vært et snev av sommer her også, så deilig atte!!! Jeg har stort sett vært ute i hagen. Bla har jeg plantet hekk mot naboen.
Ja, det er alltid noe å gjøre når man kommer hjem fra ferie;) Du får bare sette alle mann i arbeid;)

Finfin søndagskveld til deg!
Klem fra chatrine:)

Min Verden sa...

Fine bilder :)

liven sa...

Ja det var litt av noen koselige bilder!!
Deilig å se på nå som det høljer ned ute!!
Blir ikke noe hagearbeid på meg så lenge det er sånn!!

Har rett og slett begynt på et av mine prosjekter innendørs!!
Men det blir kun innendørs i dårlig vær altså!!!!

Da får du kose deg med vaskemaskinsdur og maling:O)

Min Verden sa...

Janneke med familie har vært her og det var veldig hyggelig. Hvet du hva... hun hadde med presang til deg, Tone og meg. Den var veldig fin, så du kan glede deg. Ha en fin dag. Hanne

Mia sa...

Visst er det fint i Drøbak, rene Sørlandsidyllen! Sjarmerende hvite hus, hvite stakittgjerder og roser... kan det bli finere...?

Jeg håper at du har fått litt sol idag, her hos meg har det vært en deilig dag, og jeg har stor tro på at morgendagen blir like fin. Så da er det kanskje håp for plenen din, med eller uten ljå...?

monique sa...

What a gorgious photo's!
I'm so glad that I finally am able to back online again.
I will look around your blog for a while,so I can catch up again.

Take care,

Monique.

joanna sa...

Så flotte bilete. Her er det også grått og mykje skodde...Likte veldig godt hage bileta og må berre sei deg at her i hagen er det også mykje kratt (slik at du ikkje føler deg åleine ;O)

Magdalena sa...

helt enig,- idyllisk...
Minner litt om deler av Bergen. smale smaug mellom husene...
sikkert en skjønn tur det der!
Min mann gikk å Oscarsborg i sin tid, de gangene jeg var på besøk var vi og kikka i byen~~
Og du, vi fant en skatt på landstedet vårt...
Min "handy" sønn, ville grave opp noen røtter og brenne dem på bålet. da stikker det frem noen rustne pigger av jorden Han graver og graver,- og ender opp med en FLOTT PORT.....
og ivrig som han er ( ligner på moren..) vil han stelle den og lakkeden svart, og tror du moren er happy???
vel, god sommer videre, jeg blir borte to uker igjen,- denne gangen tur til Østersjøen.
klemmer~~~

Meg sa...

Åh mimre.... og gleder seg til hyttetur snart! Takk for at du delte bildene.... Begynner hytteferie neste uke og gleder meg masse til å besøke Drøbak igjen :)