lørdag 5. juli 2008

Før og etter....

Det kan være en aldri så liten utfordring når tre børdre med hver sin kjerring deler en hytte!
Det store spørsmålet dukker stadig opp; Skal vi pusse opp hytta til sommeren kanskje??
Er dere flere som deler fritidsbolig med noen skjønner dere sikkert hva jeg snakker om;-)
Noen er overhodet ikke interessert i å gjøre noe som helst. Det er selvfølgelig bra nok som det er...
Ja, tenker man skikkelig nøye etter, ER det nok bra nok.... Men så var det oss som brenner for å ha det litt ekstra hyggelig rundt oss da .-). Vi klør jo i fingrene etter å få slengt et par strøk maling på det furuhelvet som har regjert i årevis...






Jeg antar det er unødvendig å beskrive hvilke bilder som er før og etter maling!
Jeg brukte de fire første dagene i ferien til å få unna denne jobbe i spisekroken.
Ble det ikke fint???











En liten sommergave til den nye spisekroken ble det også ;-)





Veggen er malt i 384 Hvit Narsiss, mens tak og lister er malt i 1001 Egghvit.















Resten av ferien har vi brukt til livsnyting på stranda!
Flere innlegg kommer når jeg ved leilighet er ute på en kjøretur .-)
Nyt sommerdagen, kjære dere!
Klem Torunn







25 kommentarer:

hvorfor ikke... sa...

Himmel og hav for ei driftig dame =)hehe!

Så flink du er: Jeg er helt imponert! Det ble så lyst, sommerlig og innbydene! ...og de nye krusa...kjempekoselig!

Ja, det ble en helt annen hytte.

Kjenner til det der med flere eiere...osv...vi solgte oss ut av hele hærligheten...etter generasjoner ble det VELDIG mange...og enda flere meninger...(alle er ikke enig med seg selv, engang, vettu)
TAKK for hyttebesøket, igjen, setter pris på kjøreturene dine =)
sommerklem fra Torunn

Loppelasset sa...

Hei!
Det ble kjempefint! Må bare spørre, brukte du kvistlakk? Vår hytte ser sånn ut også, men får jeg lov til å male? niks, men en dag så skjer det....
Ha en flott sommer videre, gleder meg til å lese mer om den!
Hilsen meg

tinemor sa...

Oj, for en forandring og for en jobb du har gjordt!!
Men det var vel verd det! Det må de syns de som syns det var bra som det var å vel.....?!
Nyt ferien videre!

Christinas låvebutikk sa...

Oi oi oi!! Her har du svinget kosten ser jeg! Masse jobb å male alt dette!!
Kjempefint ble det!
God sommer videre!!

LillaLykke sa...

Fantastisk! Få bort furuhelvete sier jeg også! Kjempe bra jobba :) det ble lekkert

Anna Lisa sa...

Ja dette blei ein heilt ny spisekrok. Kjempe fint!!
Nydelige fargaar på tinga og gardiner. Friska opp og gir sommarfølelse. Flink du!!
Ha god sommar vidare!!
Klem

lilleann sa...

Dette ble KJEMPE FINT!!! :)
Ha fortsatt en fin~fin helg!

janne - kathrine sa...

Wow - så mye koseligere det ble!!!

Tipper de andre brukerne av hytta også mener at dette ble mye finere... Selv har jeg aldri skjønt hvorfor hytter må være så mørke og triste ;-)

Fortsatt god ferie!

Heidi og Cathrine sa...

Jammen er du en driftig dame. Godt jobba og i ferien din til og med. Det ble kjempefint - lyst og lekkert. Ikke det spor rart at du gjerne ville "pynte opp" litt.

Kos deg videre i sommer !!

anneskreative sa...

Hei!
Så flott det ble,,,gratulerer med en meget vellykket jobb.
Spiseplassen ble jo helt ny,,,,nyt den resten av sommeren.
Anne

Min Verden sa...

De øverste bildene så ut som stua mi.... - så kan du bare tenke deg. Likte det eggehvite jeg...

Som mine dager er sa...

Herrejemini - kerr fint det ble! Sitter her og nyter bildene og bare gleder oss til vi skal komme og drikke vin i disse herlige omgivelsene. Du får det til du, Torunn.

Vi har beundret bloggen din og bildene og syntes det er herlig her inne.

Hilsen Åge, Bente, Ivar og Marit

Sissel sa...

det ble kjempefint og lyst,skikkelig sommerlig!Veldig mange hytter som har furu på gulv,vegger og tak...særlig mannfolk mener at hyttene skal være sånn..;)..naturlig,liksom...
..vår lille hytte feks..(bitteliten koie)..FURU!..

Flott og koselig blogg du har!Titter innom ofte her :)

Anonym sa...

Hi Torunn,
I understand you did a make-over for your diningroom ! It's fantastic, i think. Your beautiful curtains also come out much better now !!Sometimes you just have to go for it, isn't ? Even if you have a holiday :) But it's worth it.
Have a nice weekend, klem, Janneke.

fru vims sa...

det ble kjempefint!!! mye lysere og mer trivelig.

kan tenke meg at de andre som dere deler hytta med er fornøyde :)

kos deg videre i sommer

Huset i skogen sa...

Det ble bare lekkert! Når du snakker om furuhelvete så skjønner jeg godt hva du snakker om, for jeg bor i et selv!! Lafta hus fra 80-tallet, hvor ingenting er gjort de siste 20 åra...det er furu over ALT!
Du har grunn til å være fornøyd med jobben, og det håper jeg de andre synes også:) Det bør de iallefall!
Kos dere videre og nyt ferien!

Mia sa...

Du verden som du har stått på. Noen går for full avslapping i ferien (les=meg) og andre går for aktiv ferie... hihii. Og jeg ser jo hvilken kategori du hører til. Resultatet er rett og slett imponerende! Man skulle ikke tro det var samme spiseplassen. Og jeg blir stadig like imponert over hvilken forandring det blir med et par strøk med maling. Men nå håper jeg inderlig at du nyter ferien, og at du ikke malte mens været var fint, og skal nå slappe av i regnværet... (her bøtter det ned ihvertfall...huh!)

home 4us sa...

Det ble bare kjempelekkert altså. Utrolig hva ett par trøk maling kan gjøre. Trudde et øyeblikk at det var nye gardiner og, men det ser jeg jo at det er de samme. De kom mer til sin rett etter at det var malt.
Ha en fortsatt fin sommerferie
Klem

liven sa...

Det ble bare kjempefint!!!
Det blir så utrolig bra når det blir malt. Natt og dag........

Kos deg på kjøreturene dine og med ferien:O)

Tone sa...

Du Torunn du torunn...
Du er jaggu ei driftig dame!!!
Ja dette med å eie noe sammen med noen, det kjenner vi til...det ER en grunn til at vi har kjøpt oss egen hytte for å si det sånn...
Men jeg kjenner flere som deler hytte med søsken langs oslofjorden, - og det er ikke lett å gi slipp på barndommens paradis,men som du sier, noen syns alt er helt perfekt uansett, og gidder ikke gjøre noe. Jeg syns du er en tålmodig sjel.
For et VÆR i dag!!! Jeg var en time ute i hagen i det værste drittværet - og bandt opp noe klatreroser som hadde falt ned, og tømte bassenget til S,og sånt. Uttrykket "drukna katte" har sjelden vært bedre tilpasset.
I morra er det danskebåt og fotballcup, og du og du som jeg gleder meg, jiha. (eller som det pleier åhete: JIHA!!!) -jeg velger den der: jiha-utgaven.
Så jeg ser det for meg der jeg sitter og feirer min 41årsdag i en sånn bingorelatert sjappe på båten og spiser hjælkokt pasta til lunsj.
Nei nå er jeg positiv gitt!!
Må gi megnå, andre må jo få slippe til, og gubben lurer som alltid på hvorfor dere bloggers er mer interessant enn ham ...
god sommer!

☆Therese sa...

Wao - det er blitt kjempefint !!!
Så flink du har vært, det der er jo en kjempejobb. (likte godt farven... det er den samme som vi har på kjøkkenet hi hi)
Klem

aase sa...

Så lekkert det ble du!!! Skulle ønsek svigers slapp meg løs med malingspannet også!! ånei du , slik ble hytta kjpt tidlg 80 tall, og slik blir den.................dån og dobbeltdån!! Jeg og vil male å gjøre det like fint som du har gjort!!! Kos deg på hytta!!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Köket blev så vackert! Ljust, modernt och fint med mycket vackert porslin! Mari.

Tiril sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
GundaM sa...

Er det mulig sier nå jeg...At dere ikke har gjort det før da! Dette ble jo bare råstilig og håper nå bare de andre setter pris på det og da?

Å dele hytte slik gjør vi søskenene med fam men ansvaret har mine foreldre enn så lenge. Men etter det...da blir det vel litt sjauing ja;)