fredag 25. juli 2008

En smakebit av biblioteket...

Se her folkens....her en bibliotek-kroken vår FØR maling...Det var jo så tungt der at man kunne bli reint deprimert! Det er rart, når man først syns et rom ikke lenger er ok, så blir liksom ALT i det rommet skikkelig NOT. Vi sitter mye her, både når vi leser og når vi blogger (han andre blogger ikke selv da, men han syns det er morsomt å titte på bloggene til flere av dere andre :-)), så det er jo viktig at det er trivelig rundt oss.
Det blir bare noen små glimt av smakebiter nå. Det flyter nemlig litt på gulvet enda, av stereoanlegg og sånn manne-duppe-dingser som skal inn i skattollet, som man ikke har hatt all verdens med hast med å få orden på enda (det er jo VRAMT og fint ute og chablisen på verandaen lokker mere enn et trangt, nordvent rom)

Her er brettet jeg kjøpte i ferien.


Lampen har jeg blåst støv av og tatt opp fra kjelleren. Tenkte den kunne gi et hyggelig lys i kroken her. Det eneste som er nytt er de to Mårbackaène som står i vinduskarmen.
Veggene og bokhylla er mal i std-farge 384 Hvit Narcisse. Jeg har brukt maling med lav halvblank glans, både på vegger og på møbelene (bilde kommer senere av den andre enden av rommet der skatollet står). Jo lysere og blankere en flate er, jo mere lys reflekterer den. Og da må jeg bare tilføye at behovet for lys er STERKT økende her i gården (alt nå???)



Bordet var "noe gammal drit" min kjære tok med hjem fra hytta. Først hadde det gjort nytten sin i hytta, deretter stått i annekset og samlet støv i årevis, før det nå altså skulle hjem og kjøres på dynga. Men nå står det her hos oss. Understellet er malt som veggene og bordplaten/klaffene får være slitt trehvitt. Tror vi kommer til å kose oss her utover høsten!
Med denne lille titten vil jeg ønske alle som er innom meg en riktig
God helg!
Klem Torunn





17 kommentarer:

elisabeth sa...

Sååååå koselig, drømmer om noe sånt jeg også, og nå ser det jammen ut til at det skal ordne seg;)

Digger den flotte gårdsplassen din...sukk, ja hele eiendommene:))

liven sa...

Tusen takk Torunn:O)
Jeg nyter å stikke innom til deg også.........
Koselig bibliotek og "det gamle dritet" minner meg om et oppussingsprosjekt som står i kjelleren!!
Ha en fin helg og nå må jeg gjøre meg klar!!!

Nikoline sa...

Tenk å ha eit BIBLIOTEK heilt for seg sjølv då!! Kjempefint var det.. Tvilar ikkje på at det vert mange,lange og koselege kveldar der utover hausten!
Å,skulle ønska hausten kom snart eg for min del...måtte opp i otta i dag for å få unna litt husarbeid før "solreven"tek meg...
Høgtlesing vart gjordt... og ja, du fortjener VERKELEG awarden!
Route 66 går ikkje an å beskriva, det må opplevast,enkelt og greit. Av og til strekk ikkje ord til.
Ha ein flott dag og ei god helg!

Therese sa...

Så fint. Blir morro å se når alt er klart. Falt pladask for lyslyktene dine. Spesielt de to helt på siden. Kjempelekkert :)

h.espe sa...

Heisann...
Hi, hi - litt slakk i dag...?? Hørtes ut som du hadde en deilig kveld da, man skal kose seg i de flotte sommerkveldene!!

Selv var jeg en tur på St.Hanshaugen og spiste pizza og drakk øl i går . Mmmm - deilig!

Jiiipppii - nå er det helg!! På søndag flytter jeg inn i Portveien - er jeg ikke heldig vel?? Gleder meg virkelig som et barn...

Strålende sommerhelg til deg!!

Go' klem fra Hildegunn

h.espe sa...

...og så glemte jeg helt å kommentere biblioteket ditt...! Kjempekos, det vil nok bli mye brukt ja. Fargen du har valgt på veggene har jeg på kjøkkenet, og jeg er kjempefornøgd med den - hvitt, men ikke helt hvitt...

Tudeluuuu...

GundaM sa...

Så koselig da! Skjønner det er godvær hos dere og;)

Du må stikke entur innom Containergirl om du kommer på de trakter ja, selv om hun akkurat for øyeblikket er byttet ut men en litt yngre utgave;0)

God helg til deg og!

M.E.V. foto sa...

Her blir det deilig å sitte med en god bok og en kopp te, mens høststormene uler utenfor vinduet... Skulle gjerne hatt en slik plass. Kos deg!

hvorfor ikke... sa...

kunne ikke dy meg...måtte innom å se på biblioteket ditt, da...
Du gjør det så koselig!
Takk for hyggelig hilsen Torunn!
Ha en fortsatt strålende sommer!
klem Torunn

Anitas hus sa...

Hei, Torunn!
Koselige bilder, gleder meg til å se mer:)
Det ligger noe til deg på bloggen min;)
Ha en fortsatt GOD og VARM sommer!
Klem:)

Kine sa...

Gubban,så flott dere har det ute,og ikke minst inne!Så koselig med et bibliotek da,må være deilig å ha:) Kjempefint!!!Ha en strålende fin helg:))klæm

Min Verden sa...

Hørtes bra ut det der med cafe! Kan nesten ikke huske hva cafe er og iallfall ikke hvordan det er å gå med venninner. Det er lenge siden jeg har gjort. Blir mye at vi treffes hos hverandre. I dag har jeg sitti et par timer alene i hagen og lest - det er DEILIG det! Uten mas og kjas. Hurra! Ha en deilig søndag. Hanne

Mia sa...

Du går visst virkelig inn for aktiv feire- og sommertid, selv i varmen! Men du verden så flott det kommer til å bli. Jeg kjenner til det med at når noe først ikke er bra, så blir liksom alt bare "gæli". Biblioteket deres ser ut til å være et herlig sted å være på mørke høst- og vinterkvelder. Og jeg gleder meg til å få se resten av "forvandligen".

Tuuusen takk, Torunn, for din herlige kommentar i bloggen min, du vet, jeg er også så glad for å ha truffet deg her inne i blogglandia. Og bloggen din er en sann glede å besøke.

Ann-Cathrin sa...

Oj et eget bibliotek, så heldig du er:) Og så koselig og fint det er:)

Tordis sa...

Så fint det ble i "kosekroken" deres:-) Dørene ute ble jo aldelea nydelig. Det brettet ja!!! noen andre steder ligger et sånt i en pose!!! Ha en fortsatt fin dag! Klem

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken hemtrevnad, så mysigt rum och så vackert med många olika ljuslyktor så där! Utehuset rummet var såå fint, så gammeldags och vackert! Tack för din söta kommentar! Många soliga häls fr Mari.

Som mine dager er sa...

Så fint det ble! Det må være herlig å nyte en god bok i boklige omgivelser. Ønsker meg bibliotek jeg også når jeg blir stor ;-) Enn så lenge får jeg krølle meg sammen i sofan - enten på terrassen eller på stua. Det er koselig det også da. Har rolige dager for tiden - og det gjør godt. Nyter behagelige, varme, sydenske sommerdager i Trondheim.

Klem fra Marit