mandag 28. april 2008

Ny uke, nye muligheter...

Starten på uka ble ikke helt som vi hadde tenkt.
Frida ligger syk, med feber, vondt i hodet, forkjølelse og spykuler!
Jeg har så godt jeg har kunnet prøvd å jobbe med prosjektet jeg er midt i nå, men det er jammen ikke lett, sånn ved spisebordet innimellom feberfantasiene :-).
Vi får bare håpe det går fort over!


NOE har jeg da klart å få til i allefall og etter å ha lest bloggen til Piffa og Puffa, fikk jeg så innmarig lyst til å bake!
Der lå nemlig en oppskrift på disse lekkerbiskene av noen muffinser og jeg fikk lyst til å prøve!



Ser de ikke bare helt fantastiske ut??
Det er de også må vite.
Ikke det at jeg har så forbanna godt av sånne.
Noen her inne har begynt å snakke om bikinisesog allerede (f....det er snart mai og jeg er ALTFOR sent ute med å få bort de 5 ekstra kiloene i år igjen!) og jeg kjenner jeg blir helt svett!
Den lille, nusselige bikinibuksa man drømmer om, er bare å gi opp!
Nei folkens; i fjor beit jeg i det sure eplet og kjøpte ei STOR bikinibukse som faktisk passer. Så får jeg heller bare drite i at det ser ut som jeg har tatt på meg boblebuksa når jeg får den på!
Derfor enda noen flere muffins ;-)
Selv om dette ikke ble noen sunn start på uka, er det i allefall samlende for familien og sette seg ned med litt kos, og det kan være sunt på andre måter enn epler og pærer.


Her, etter oppfordring fra Fru Fjeldhammers kaos om å vise kjøkkenbordet mitt.
Det er malt og patinert i en olivengrønn farge.
Stolene som står til er intalienske og var de stolene jeg kjøpte til spisestuen når jeg ble alene for noen år siden. Nå når jeg er blitt samboende med en møbelselger, er de altså blitt til kjøkkenstoler :-)
Veggen kan skimtes, også den olivengrønn, men i en lysere tone enn bordet.
Gulvet er malt tregulv i mursteinrødt!
Altså noe HELT annet enn det sarte, hvite, lyse og delikate som mange sverger til. Jeg syns også hvitt er lekkert, men har problemer med å leve med det selv.



En liten detalj fra kjøkkeninnredningen (som er malt i samme farge som veggene). Dette er egentlig en "til og fra lapp" fra julen. Den har blitt hengende her siden og jeg syns den er så koselig....


Høner og kurv er favoritter, særlig til kjøkken, og her får jeg båpde i pose og sekk.





Det har vært en lang dag som går mot slutten. Skumringen sniker seg innpå og i skrivende stuen klager også Theodor over vondt i magen og hodet. Muligens er det bare å forberede seg til en sjukt barn-dag i morgen også.
Slike kvelder er det ekstra deilig å krype til køys med en god bok.
Jeg er nå i gang med
"Det begynner med sex og ender med døden" av Jan Chr Næss
"Odd kan ikke tro sitt eget hell da Agnes blir med han hjem etter en kveld på studentkroa. Han kommer fra en provinsiell, splittet og religiøs familie, hun har en liberal, akademisk familiebakgrunn. I sengen på Odds studenthybel teller Agnes og Odd føflekker på hverandres kropper, blar ivrig i Kama Sutra og prøver seg gjennom de forskjelligste stillinger. De begynner å drømme om en fremtid sammen, og snart er Agnes gravid. Men når slutte blikkene å møtes og henge seg fast i hverandre? Når sluter de å begjære hverandre og begynner å føle at de bare driver en familiebedrtift sammen?"
Med andre ord en roman om forelskelse og svik, om den svimlende kjærlighetsrusen og om konfliketene som oppstår når to svært ulike familiekulturer forenes.
FORNØYELIG LESNING!!
Med dette ønsker jeg alle en deilig kveld.
Klem Torunn






13 kommentarer:

irina sa...

Tusen takk for kommentar !!

Så oppdaget jeg den fine bloggen din. Jeg er ikke "sur" for kritikk. men var redd folk tolket det ditt henn att jeg er super fordømmende !!

Tusen takk !!

Skal kose meg med bloggen din senere i kveld !!!

Magdalena sa...

*stakkers dine syke barn...
*men kakene frister, skulle gjerne komt innom deg...
dEN DER sko-utfordringen skal jo bare være gøyt... God berding til dine søte små så lenge!

Gamlå sa...

Hei på deg

De kakene der så bare herlige ut, og ja!!! Vi skal nyte....det er en av livets gleder spør du meg!!

Ser du har kjøpt samme bluse eller hva jeg skal kalle den på neste stopp. Jeg falt også for den, og er en stolt eier.(smiler).

Jeg skal begynne og helkle bestemor pledd, ser at du er godt igang. Likte godt fargene du har valgt. Tenker at jeg begynner med heklingen i båten, for det er alltid kjekt å holde på med et eller annet da.

hilsen Anita
og takk for kommentarene i bloggen min.

krinkelkroken sa...

For en nydelig blogg du har!
jeg er veldig glad i den grønnfargen, lekkert bord og vegg;)
Når det gjelder bikinitrusen har jeg gitt opp også, blir nok stor her også ja hehe
god bedring og ha en deilig uke:)

Fru Fjeldhammer sa...

Mmm, de muffinsene så jaggu gode ut!

Bordet ditt var jo bare helt knæsjt da, flott med de stolene til!!

god bedring til barna...

Min Verden sa...

Jeg tror jeg skal lese den boken og la bli med å spise de muffinsene. hehe. De ser skikkelig gode ut - men neppe noe for meg. Jeg har litt mer en 5 kg. for å si det sånn. Forsøker allikevel å trimme kroppen noe. Håper syke barn snart er friske. Det er ingenting som er verre enn syke barn - særlig hvis de er så små at de ikke kan uttrykke helt hvor og hvordan det er vondt. God bedring. Ha en god tirsdag. Takk for titten på kjøkkenet. Skulle gjerne hatt et glimt av gulvet ditt. Hanne

Sologbolig sa...

Hei! Likte den olivengrønne fargen på kjøkkenbordet og kjøkkenet ditt, stolene var også kjempelekre! Enig med deg at fredagen er hellig .... da er det god mat og god vin og virkelig avslapping. Så lekre farger du har valgt til teppet ditt, det blir nok kjempeflott! Ha ei fin veke!

borghild sa...

Uff, det er ikke mye gøy med syke barn! Og når den ene er frisk, så bebynner den andre å hangle...:-) Men muffinsene så bare supergode ut, skulle gjerne hatt en av de, kanskje jeg må inn og finne oppskrift jeg også...:-) Ha en fin uke, håper dere holder dere friske! Klem B:-)

Karna sa...

Håper alle snart blir frisk igjen, passer jo som oftest dårlig å bli syk for å si det slik...

Likte fargen på bordet, veggen og kjøkkenskapet ditt, og stolen var jo lekker også. Håper vi får se flere bilder fra kjøkkenet!

Hilde sa...

Mmm.. disse muffinsene så gode ut, smakte sikker knall-godt..Huff, nå fikk jeg lyst på noe godt..
Hm..
Nei, må tenke på bikinibuksa mi, nei forresten jeg hev den i fjor- Thi-hi..
Neida, men jeg blir 40 til sommeren og kiloene raser ikke av lenger, når man prøver å spise mindre.. "snufser" Jaja..
Hærlige farger på kjøkkenet, og de stolene dine var jo bare helt "konge"..
"I will be back"
Ønsker deg en flott dag idag!!

Anonym sa...

Umm - de muffinsene...UMMMM! Og så flott bord og stoler og...ja, i det hele tatt:) Og den boka du leser fikk jeg også lyst til å lese. Lurt å skrive litt om det man leser, så får kanskje andre noen boktips innimellom. Lurt. FIIN tirsdag til deg - håper barna er friske nå?

janne - kathrine sa...

Den bikinisesongen er oppskrytt - brukte ikke bikini en eneste gang i fjor sommer jeg :-)

Utekjøkkenet ditt ble veldig koselig. Jeg velger aldri rødt selv, men når jeg ser slike bilder, så lurer jeg på hvorfor egentlig.... det er jo så fint - friskt og delikat!

God bedring til den syke :-)

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Tusen takk for kommentar i min blogg!:)
Så fint kjøkken du har! Stolen var bare nydelig, og de muffinsene...MMMMM de så veeeldig gode ut!:)
Ha en super kveld!
Klem fra chatrine:)