torsdag 29. oktober 2009

En dampende, heit sengekamerat

Eller bare en lang, slapp pølse? Begge deler er kanskje noe de fleste av oss på en eller annen måte har vært borti. Det jeg skal vise dere i dag, kan nok utseendemessig sett minne om en lang, slapp pølse. Men, for meg har det blitt en kjærkommen sengekamerat denne høsten. Ikke sånn og forstå at jeg har byttet ut han jeg hadde, men jeg har fått en til .-)

DSCN9109

Denne “saken” fikk jeg av en god venninne når jeg fyllte år sist. Det er et stykke stoff det er sydd en pølse av. Inni ligger det et annet stykke stoff som er fylt med riskorn. Den kjøres på full guffe i mikrobølgeovnen (som pølser forøvrig…) i 4-5 minutter. Da blir den dampende varm! Legg den under dyna mens du pusser tennene før du legger deg. Når tannpussen er over, er senga varm. Dermed er det slutt på den iskalde opplevelsen det kan være å krype nedi lekkert satinsengetøy.

DSCN9103  DSCN9108

 DSCN9110

 

Den kan også fint brukes til å varme og mykne opp stive skuldre. Eller til å varme iskalde tottiser. Jeg synes dette var en perfekt gave og tenker at DET kan være noe å gi til jul til den som ellers har alt!

Ønsker alle som er innom en riktig god helg. Enten det blir med den hete elskeren eller den slappe pølsa!

Klem Torunn

12 kommentarer:

Besta sa...

Jeg har ikke kommet på å varme opp senga med den, kjempe lurt. Har bare brukt den på nakken og skuldrene og skal si det hjelper.
Kjempe bra julegave ide.
Klem fra Marilyn

Unknown sa...

Heisann. Jeg har også en slik, men jeg har heller ikke brukt den i sengen:) Veldig smart!!

Enig med deg at det er en super gaveide:)

Ha en riktig god helg:)
Klem Linda

Tulip sa...

Lurt, og en kjempefin gave, Torunn!
Er det vanlig ris du bruker?

Ha en fin dag!

Jannicke sa...

Jeg gav faktisk en slik i gave forrige jul ;o)
Falt i god smak hos mottaker!
Fint bilde av deg :o) (regner med det var deg...)
Klem J.

AstridVU sa...

Fikk både fnist OG et godt tips av det innlegget der :) Takk for begge deler!

Mitt hvite hus sa...

Så smart da.... en sikker gave til en som fryser lett iallefall...
Ønsker deg en fin helg...
Klem Kerstin

Laila -Karin sa...

Veldig lurt og noe å tenke på for meg som altid er kald på føttene.
Ha en fin fredag.
Klem

Ruths datter sa...

Ja dette hørtes deilig ut. jeg har strikka meg sokker i babyull som jeg bruker om natten. hater å fryse på beina. varme føtter er god sovemedisin. Lurt det du gjør.
God natt

Josefine sa...

En god venn i sengen den der!!

Har også en sånn, legger den på stive skuldre...hjelper godt:)

Ha en flott helg, stor klem

Størstepia sa...

Så flott ide!!! Det hadde vært noe for meg som bestandig er kald:-)
Ha en flott helg!

Guttemamma sa...

Du rocker!! God helg,snuppa!! klem

Livet i Fattighuset sa...

Så deilig. Jeg kjøpte en sånn i Skottland til mormora mi for mange år siden. Den er full av hvetekorn og lavendel og er like fin i dag. I år skal jeg prøve å lage en selv :-)

Ha en fin søndag!

Hilsen Marie i Fattighuset