torsdag 1. oktober 2009

Vinteren

Det er 1 oktober alt og vinteren lurer rundt neste sving. Det kom brått gitt! Her på Østlandet har vi hatt en fantastisk flott september, men de siste dagene har vært kalde. Nattefrosten har kommet og alle georginer er heldigvis i hus.Alle 48. (Tenker på hun jeg så på tv forleden, som har 1950 stk! Hun hadde trappet ned siden i fjor, for da hadde hun 2200!! ) Sommerblomstringen er akkurat nå bare en fjern drøm.

DSCN9008

Denne rosen holder fortsatt stand og til så lenge får jeg bare nyte den!

Nyt livet dere også!

Klem Torunn

12 kommentarer:

Tulip sa...

Jøss så mange georginer du har.Aldri prøvd den, nettopp pga den ikke tåler frost..

Kos deg medrosen så lenge de blomstrer:)

Anne (Moseplassen) sa...

Hehe, georginer er slemme til å formere seg, før du veit ordet av det så har du noen hundre... ;)

Jannicke sa...

herlighet,
nesten 2000 stk som skal i hus!! Det må jo være fulltidsjobb ;o)
Rene "barnehagen"!!
Nydelig bilde!
Klem J.

Grip dagen sa...

Jeg overlot georginene mine til sneglene. Jeg satser istedet på stauder og roser.
Men skjønne er de! Og rikt flor med mange ulike fasonger og farger på blomstene.

Jeg ble helt betatt i låvebildene. jeg har jo litt dilla på det gamle, så der kunne jeg trives!

Takk for titten!
Ha en fortsatt deilig høst.
Klem Marit

n o r d i n g å r d e n sa...

Å vilka vackra blå stolar och den övervåningen med den fina gamla telefonen, burkarna med enkla snören runtom, effektfullt!!!

Tack för din snälla kommentar förut! Mari.

Unknown sa...

Vinteren kommer like brått hvert eneste år synes jeg:) Du har hatt litt av en jobb med å få inn alle blomstene du da:)
48 er jo ganske mange det også:)

Nydelig bilde!
Ha en fin kveld.)
Klem Linda

Heidi og Cathrine sa...

Velkommen i morgen Torunn. Men du tar du inn georginene...? Der har du meg..., ikke veldig god på hage og planter...;) Kanskje jeg må ta inn mine planter også da eller...Snakkes i morra vi:)

:-)

Guttemamma sa...

Bare innom med en nattaklem

Anonym sa...

Litt av en jobb!!! Har kun en 10-12 krukker å bære inn og det er jeg glad for.. ikke så morsomt når Kong Vinter forsyner seg:o))

Er spent på om rosene når å blomstre for andre gang før frosten kommer for alvor her.. til nå har det vært bare regn...

Ha en deilig helg.. klem fra mæ

Mitt hvite hus sa...

Wow for et antall georginer... tror jeg forsøker meg på noen få til neste år jeg... her er også frost nå..
har ikke fått gjort halvparten av det jeg hadde tenkt.. Løkene ligger i posen enda.. Kanksje ikke for sent...

ha en fin fredag
Klem Kertsin

Loccitane sa...

Hei, Torunn.

Ja det er helt sikkert at vinteren er på vei med stormskritt, vi har idag kjøpt inn masse ved og er klare til å begynne å fyre.

Både stolen din og rosene er vakre.
Utrolig fint sammen.

Ja vi bruker penger og koser oss :)
Heldigvis er loppemarkeddilla nr 1 for meg. Jeg kjøer så masse der at jeg ikke har plass til så masse annet. Klær burde jeg ha kjøpt, men men...Vi får nå se fremover nå, det er utrolig mye fint der jeg jobber, så kanksje møblene blir byttet ut litt etter litt fremover, hihi!

Kos deg på shopping:)

Klem fra Line

Randi sa...

Huff...ja der sa du noe...skulle tatt inn mine jeg også...men de blomstrer jo sånn..og en er svær...diger!!
Skal flytte inn rosebuskene mine...håper knoppene kommer ut før den takker for seg.

Ha flott helg
Klem