tirsdag 13. oktober 2009

Om å holde fokus

 

DSCN9039 DSCN9043

Dagene flyr avgårde og bloggen er sterkt nedprioritert  for tiden. Fokuset bare være andre steder. Tiden frem til eksamen er krympet til 6 uker. Forløpig har jeg stålkontroll….hehe….not! Men det jobbes i allefall. Og egentlig er det utrolig deilig å koble ut av bloggeverdenen – om ikke for så lenge av gangen – så i allefall litt innimellom.

Kanskje vil  fokus på hva jeg blogger om endres i tiden fremover. Det er noe med dette å føle seg kontrollert og beglodd. I en liten by som vi bor, vet mange hvem alle andre er. Og det er litt sånn “alle kjenner kua, men kua kjenner ingen”. Noen ganger føler jeg at “alle” jeg møter vet hva jeg driver med. Noen ganger bryr jeg meg ikke om det, andre ganger blir jeg lei den følelsen. Ikke er det nødvendigvis utelukkende positivt om man skulle være til inspirasjon for andre heller…. Copycat`s finnes overalt. Noen ganger er det jeg som har dårlig fantasi, andre ganger ser jeg at andre faktisk har enda dårligere fantasi. Dette var dagens hjertesukk… :-)

DSCN9035

Når vi kjørte ti høyskolen i dag, fikk jeg skikkelig julestemning. Hvitrimede jorder overalt og røyk fra hver en pipe på alle de flotte gårdene nedover. For første gang i historien er jeg i gang med å forberede julen alt nå i oktober. Jeg har alltid hatt lyst til å produsere julegaver selv, men alle de år jeg har startet med dette i midten av desember, har jeg aldri kommet i mål. I år tenker jeg at alt blir annerledes! Nå er jeg i full gang med håndarbeide som skal gis bort lit hist og pist. Og kanskje rekker jeg å lage noe nytt til heimen også? Tiden vil vise. Hvordan jeg får energi til alt? Jo, jeg løper i skogen. Noe mere energigivende enn det kan jeg ikke tenke meg! Jeg holder stand med treningen fortsatt. Jeg får fremdeles ikke på meg favorittbuksa, så i så måte er gevinsten liten. (Sånn blir det når mat er enda bedre enn trening). Men jeg får i allefall stor gevinst i overskudd og ork til å holde konsentrasjon der den bør holdes .-) Og det er MINST like viktig som noe annet.

For dere som har spurt etter oppskriften på den blå skjerfet jeg har strikket; Se HER

Hepp!

Klem Torunn

10 kommentarer:

Tone sa...

............jeg ser hva jeg må starte med...jeg må løpe i skogen!!
Så kommer alt det andre av seg sjøl egentlig, rekandes på ei fjøl! (haha gud jeg er så morsom...)
Forøvrig helt enig i alt du ressonerer i her i starten av innlegget....og ikke minst, alle de tusen og nitti julegavene jeg har påbegynt som ligger i kaotiske tendenser nede på hobbyrommet mitt.
NOEN bør vel rydde der snart så det går an gå komme inn der, og ikke minst kaste litt....
Ha en knall aften, du fantastiske!

Anonym sa...

Du er god å holde fokus Torunn.. det sliter jeg med.. og hva gjør det at buksa ikke passer så lenge du føler deg vel..

Julegaver.. det er vi sluttet med forlengst! Ungen får gaver.. vi voksne koser oss med god mat og drikke sammen.. det er det som betyr noe..

Klem fra mæ

Livet i Fattighuset sa...

Du må bare kjøpe deg en ny favorittbukse. Da blir livet mye hyggeligere! Men selvsagt fortsette med løpingen, flinking :-)

Lykke til de neste seks ukene.

Hilsen Marie

Magdalena sa...

hsamme her,- de rykende skorsteinene, nattefrostem og mørket,-en anende julestemning ....

så har eg da make klokke til deg...
love it...
kos deg videre med strikkinga...

magny

liven sa...

Heisann!!
De fleste av oss som blogger har vel avogtil den følelsen når det gjelder folk som er innpå og leser......
Helt greit om de er interessert i det jeg blogger om....noe annet om det er av ren nysgjerrighet!!!
Du er lur som trimmer...og man blir jo ganske avhengigig av det !!
Men at det gir energi er helt sikkert!!
Ha en fortsatt fin uke i travelheten:o)

Nostalgi og Gjenbruk sa...

Herlig med litt julestemning. Jeg har ikke kjent den ennå, og den pleier å komme på denne tiden. Jeg tror jeg må legge ut en etterlysning;)
Løping gir helt klart masse energi, det driver jeg med også:)
Ha en fin kveld!

Mitt hvite hus sa...

Det er fint du klarer å holde fokus... skjønner deg godt ang hvem og hvorfor de er inne på bloggen.. blir veldig glad hvis noen finner inspirasjon..
Julestemning ja... litt tidlig for meg.. men går man i butikken så finnes det julesaker der.. marsipanen..
Må innrømme at vi kjøpte svensk juleskinke når vi var i Sverige nå... det er et must hos oss.. så den er i hus...

ha en herlig dag Torunn..
Klem Kerstin

Jannicke sa...

..klart du må prioritere nå :o)

Kjenner litt igjen følelsen rundt det å blogge. Av og til tenker jeg : "hva er det jeg driver med"?? Men så forsvinner den følelsen - og det er gøy igjen.
Går litt opp og ned.
Lykke til med lesing og julegaveplaner ;o)
Selv tenker jeg ikke jul ennå, syntes det er ALT for tidlig!
Klem J.

Guttemamma sa...

Godt å høre fra deg,Torunn!! Hvitrimede jorder og røyk fra pipene,blir det koseligere..?? Stå på ,dette klarer du vettu!!
klem

pepperkverna sa...

Huff ja, det var den løpinga da......Er så mye hyggeligere på kjøkkenet! Men neste uke, da.....
Lykke til med eksamenslesning! Hege