onsdag 18. mars 2009

Nå har han kommet!

 DSCN6068 DSCN6067 DSCN6059

Jeg snakker selvfølgelig om våren :-).

ENDELIG kom den til oss her i Indre Østfold også! (må bare forte meg å legge til at rødvinsbildet ikke er fra frokosten i dag....)

Påskeliljer ønsker velkommen på trappen. De i blomsterbeddene er fortsatt nedgravd under snøen, men nå tiner det fort. Vi har sol og 7 grader, og i dag på min fridag ,skal jeg ta med meg hekletøyet og sette meg på verandaen. Jeg drar ned rullegardina for alle husdyra som titter opp fra krokene og velger å nyte den etterlengtede våren i stedet. Sannsynligvis ikke i følge av rødvin hele dagen, men i det minste deilig ferskt brød og ei bøtte med kaffe .-).

Å si at jeg er inspirert av Mia`s bølgeteppe er vel en forsiktig måte å si det på.... Dette er vel snarere en tro kopi (håper du tilgir meg Mia...). Oldemorrutene i bruntoner er for årstiden byttet ut med friske sommerfarger til et deilig teppe å svøpe rundt seg på sene sommerkvelder (muligens ikke før neste sommer, men.....). At mannfolk omsetter det meste til fotball er min kjære et godt eksempel på. Han lurte på om jeg hekler Italias nye supporterflagg....sukk.

DSCN6063

Nyt dagen dere også!

Klem Torunn 

35 kommentarer:

Hanna sa...

Härligt vårpimpad brokvist :)
Här har våren också kommit, för dagen iallafall... imorgon ska det visst bli kallt igen :(
Men idag skiner solen :D

Ha en fin dag!
Kramar / Hanna

elisabeth sa...

Du bare ikke gidd, her SNØØØØØR det!!!!!!! Er det bare mulig sier jeg!"#¤%&/()=??=)(/

Og du ta ikke den, rødvinen ikke fra frokosten liksom...hahahaha;)

Stor vårklem, jeg får bar nyte det på dine vegne;)

Guttemamma sa...

Herlig,Torunn!! Sol her i dag og!! Vedr vinen, du behøver ikke stå til ansvar for meg altså....ny dagen!! Klem

Anonym sa...

Jo du, NYT alt fra vår til rødvin.. vel forunt!!!

Hekleteppe så nydelig ut!! gleder meg til å se det ferdige resultatet:o))

Hadde dattera mi i Tromsø på telefonen.. hun snufset og gråt og var innesnødd med babyen og ville bare tilbake til Halden.. Flyplassen der oppe er stengt og det spøker kraftig for at gubben ikke kommer seg tilbake til Danmark i dag...

Du får kose deg med fridagen... klem fra mæ

My home is my Castle sa...

Solen titter så vidr frem her og og det er bare såå herlig :)))
Kos deg på verandaen og ta ett glass vin for meg og hihi.. Neida, bare kødder ;)

Klem,Kari

My home is my Castle sa...

Solen titter så vidr frem her og og det er bare såå herlig :)))
Kos deg på verandaen og ta ett glass vin for meg og hihi.. Neida, bare kødder ;)

Klem,Kari

Besta sa...

Nydelig farver i teppet ditt. Kos deg i sola, her er det litt overskyet men jeg skal ut likevel, om ikke lenger enn til drivhuset.
Ha en fin dag.
Marilyn

elisabeth sa...

Er sikker på bildene er fra ifjor, og at det er rødvinen som snakker...solfylt landskap my a....

Lena sa...

Her har det også idag vært deilig vær! Jeg håper snøen smelter fort vekk-vekk! Det så jo riktig så kos ut hjemme hos deg!
Og så deilige farger du har på teppet ditt!!! Slike farger blir man GLAD av!
Ha en glad ettermiddag!

☆Therese sa...

Å er det ikke deilig med vår, vi har fått den hit til Vestfold også!

Ja, bølgeteppet til Mia er jo herlig - skjønner godt at du ønsker det et slikt. Lykke til!!

åsemor sa...

Hei på deg, her kommer et livstegn fra ei på tørk(bloggtørke) iallefall, for røvin i dine omgivelser har jeg ikke sagt nei takk til;) Ser du har tatt frem høna også, ja ser i blogglandia at det er flere som har gjort det.
En grunn til bliggtørken er at jeg har vært supersosial i det virkelige liv, to helger med fest og .... tar på en urutinert skrott. Men kjempeartig har det vært. Et vårtegn det også i grunnen, at vi kryper ut av våre "bol" for å være sammen, artig var det i allefall mens det sto på. Denne uka har jeg vinterferie og er på besøk hos Grethe-søster, skal kose meg med tantebarna mine, snøborg står visst på programmet.Hmmm lurer på hvordan det går.......

Vi sjåast, klem fra Åse.

Hege sa...

Det er så herlig når vårsola endelig titter fram og det smelter og sildrer og klukker og... *sukk* Superfine farger du har valgt deg i teppet ditt, er det Tove du bruker?

Josefine sa...

Såå kjekt at våren nærmer seg hos deg også! Herlig måte du priser den på må jeg si... .slike livsnyter tendenser liker jeg!! Flotte bilder...og nydelig teppe du har begynt på, du er jammen flink. Ikke vanskelig å bli inspirert av skjønne Mia.

Nyt livet videre...stor klem

liven sa...

Hei Torunn:o)
Dette unner jeg deg virkelig!!!
Nå tiner det fort skal du se.......håper du har kost deg i solveggen i dag!!
Nydelig teppe du er begynt på....håper på å begynne på mitt teppe i løpet av uken:o)

Ha en fin kveld:o)

Min Verden sa...

Ja - her også. Blomster på trappa hjelper fælt. Er det ikke deilig. Trallala...

Gry sa...

De nøstene så bare utrolig myke og gode ut. Jeg fikk nesten lyst til å strikke.

Det er fint endelig å kunne ta seg ett glass rødvin utendør!

Viola sa...

Jag verkligen ser hur skönt du haft det, vi har haft ett underbart väder idag, men imorgon ska det bli kallas nordvindar så det blir att ta in vårblommorna i kväll för det ska bli kallt i natt, hoppas din dag varit bra, klem

naturglede/Randi Lind sa...

Så bra, her i sør har det også vært vår idag. Ni grader i skyggen og sola varmet. Herlig å se hvordan snøen formelig renner unna for hver dag. Vårt lille barnebarn på to, er her i natt, så i morgen får vi ute og leke i søla. Gleder meg:) Ha en fin kveld:)

Mitt hvite hus sa...

Herlig å høre at våren har kommet til dere også,,det fortjener dere virkelig... nydelige bilder..satt med slikt møsnter i hånda om dagen..fikk veldig lyst å hekle et teppe jeg også, Men fant ut at jeg må gjøre ferdig de to jeg har liggende her=) Nyt våren Klememr Kerstin

Sine sa...

Jeg dumpet plutselig innokm denne bloggen. Og den var trivelig. Så jeg lenker deg opp hos meg slik at du er lett å finne igjen.

Flotte bilder!

Unknown sa...

Utrolig deilig med litt vår her i traktene også ja!
Dagen i dag har vært helt nydelig :)

Vakkert teppe du hekler :o)

Ha en fortsatt fin kveld!

Klem Linda

GundaM sa...

Sukk, vakkert. Her er snøskuffen i bruk enda ;( Hersens værbruk!

Kos dæ videre!

Ragnhild Furulund sa...

Så kooselig håndarbeide du har fått deg. Nydelige farger!!! Håper vi får følge med på den prosessen!

Livy sa...

Ja det er herlig!! Endelig vår her i østfold!!!

Ønsker deg en super torsdag i solen!

Klem fra Livy

tinemor sa...

Jeg vet ikke....
Jeg får ikke fram bloggen til denne Torunn.
Var det deg som svarte på innlegget som nr 17????

Jannicke sa...

Hei Torunn.
Trodde jeg hadde lagt igjen en kommentar på dette innlegget ditt allerede, men det må ha vært i "drømmeland"..(hehe)
Jeg syntes du har en nydelig og inspirerende blogg,
og vil gjerne ta turen innom igjen..
Håper det er greit at jeg legger deg i blogglisten min?
Ha en flott torsdag!
J.

Tone sa...

Så flink du er med hekleteppe du også - men unnskyld, når på døgnet har du tid til sånt?...
Og så syns jeg du er så søt som sier at rødvina ikke er fra frokosten... - neivel...?
Tilbake på blog igjen, fått ny ledning til pc`n - hurra for Birk, som påfører oss mer og mer utgifter.
Han burde hett "Løpende utgifter" - ikke Birk!
god natt

Birgitta sa...

Så härliga vårbilder från din förstukvist, ett glas rödvin påskliljor, kan det sammanfattas bättre. Kramar och ha en vårskön helg. Birgitta

Livet i Fattighuset sa...

Hurra, helgen kan brukes til å grave fram bedene (og male, male, male, selvsagt!) Finfint vårartikkel du har laget i dag. Ha en super helg!
Hilsen Marie

i et lite rødt hus sa...

Så koselig at du la igjen et spor etter deg, alltid gøy å finne nye interessante blogger. Først av alt må jeg si at jeg lo veldig godt av komentaren om det italienske supporterflagget, typisk mannfolk!
Også må jeg si, for et hus du har. Det ser utrolig herskapelig ut, og jeg kan tenke meg at du har litt av en hage til sommeren, iallfall ser det ut til å være et godt utgangspunkt. Jeg minsunner deg virkelig den stentrappen, og kan bare forestille meg hvor vakkert det må se ut når rosene klatrer over espaljeen. Gleder meg til å følge med videre:)
Ha en strålende helg!

Monicas sa...

nydelige farger...sikker på at teppet blir vakkert..ha en fin fredag...her e ingenteng som tyda på vår....sukk

M.E.V. foto sa...

Er det ikke deilig?! Her har det vært litt variabelt vær denne uka, men vår er det definitivt. Ikke en snøflekk igjen, bortsett fra i fjellene da;) God helg! Klem

Annika Christensen sa...

Gillar verkligen din blogg.
Kunde inte komma in häromdagen.
Du kan njuta du det ser jag och det smittar av sig.
Det blir nog lite vin i växthuset idag.
Annika

liven sa...

heisann!!
ja gi oss et skikklig solkrok innlegg!!
følger med jeg.....ha en flott dag Torunn:o)

Magdalena sa...

herlige sommerfarger.....

kos deg du med hekleteppet i solkroken...
klemmer fra magny