søndag 22. november 2009

“Ny” gardinkappe til jul….

Jeg er en lidenskapelig samler av rutete kjøkkenhåndklær. Særlig røde og hvite, hvilket passer veldig godt i disse juletider.
 
Sist min mor var på besøk, fikk hun med seg noen av de lekre, rødrutete hjem. Samt en bestilling på gardinkappe til kjøkkenvinduet mitt :-)
 
 
DSCN9334 DSCN9336
Og her om dagen kom den i posten :-). Ble den ikke fin?
 
DSCN9333
Jeg er strålende fornøyd. Og nå er kjøkkenvinduet snart ferdig pyntet til advent også :-)
 
Klem Torunn

28 kommentarer:

Loccitane sa...

Rålekker gardin,det ble bare sååå fint. Vil ha sånn jeg også :)

Klem Line

Anemone sa...

Det ble virkelig kjempefint! Likte de to hvite hjertene i vinduet veldig godt også. Så enkle og fine.

GundaM sa...

Stikker innom igjen og skjønner ejg ligger litt bak deg i juleforbredelsene...Jeg er bestandig litt bak der, vet ikke hvorfor emn ;)

Klem igjen

Shabbycharm sa...

Så lekker den kappa ble, koselig julekjökken .samma hjerter som du har i vinduet har jeg drevet å laget litt småtteri med. de er så fine.
ha en fin kveld.
klem bella

liven sa...

Åhja Torunn!!!
Dette liker vi.....
jeg er som deg....så glad i kjøkkenhåndklær...hihi
Det er mange slags lidenskaper :o)
Skal snart henge opp mine julegardiner.....som er to kjøkkenhåndklær. Jeg har hylle tvers over vinduet!

Ha en fin søndagskveld:o)

Tulip sa...

Så flott den var. Har tenkt på det samme selv, rødrutete kjøkkenhåndklær er bare så flotte!

Har du fått greie på hvem tulipanene var fra...eller hvem de var til?

Gro sa...

Hei, Torunn! Så fine de kappene ble - passer jo supert til duken...

Annika Christensen sa...

Hej!
så fin den var skulle passa hos mig också.
Här blir det rött och vitt rutigt och í veckankommer mina upp.
Hoppas att du får en skön advent.
Annika

Synnøve sa...

Ja, ja og ja :) En slik kappe ønsker jeg meg til kjøkkenet også! Synes det ser så utrolig koselig ut, både i blått og rødt, men spesielt røde hadde vært koselig nå til jul... Mon tro om jeg kunne klart å sy det selv, men har mine tvil :/ Kjempefine er dine i hvert fall, og nyyydelig tallerkenhylle du hadde fått tak i under her... Ha en fortsatt fin søndagskveld! Klem Synnøve :)

Asbjørg sa...

Det ble virkelig lekkert!Rødt og hvitt er nydelig til jul!

sylvia sa...

hei Torunn.
så flink din mamma er å sy,nydelige disse gardiner ble,et kselig advent vindu....
klem fra sylvia

Drømmen om en eplehage sa...

Nå ler jeg!
Vert å kjøpt makene for å sy julegardiner jeg også, men får se om jeg får tid. Nå ser jeg hvertfall at det blir fint ;o)

Og så spennende, og koselig, med blomster fra en ukjent. Spennende!

Ha ei fin uke du skjønne!

Klem

Hellig Lykke sa...

så oppfinnsom!!
Det er kjempefint

God søndag

h.espe sa...

Kjempefine kjøkkengardiner - disse passer jo helt fortreffelig nå frem mot jul.... :o)

Ja Torunn, dagen raser fort avsted. Bloggingen prøver jeg å henge med på så godt jeg kan, men rekker ikke alltid rundt jeg heller... :-(

Hadde en super venninnekveld i går. Ble tatt en del bilder, så bordet mitt får du nok se... ;o) 3 rettersen falt i smak, og etterpå gikk skravla til langt på natt - akkurat slik en venninnekveld skal være.

Ha en super kommende uke!

Stor klem fra Hildegunn

marits provence sa...

Veldig søt, klassisk og vakker gardinkappe! Det høres så enkelt ut med kjøkkenhåndklær og likevel så viktig med pen søm som du har fått. Kos deg på kjøkkenet ditt! Klem fra Marit

Unknown sa...

Så koselig kjøkkenvinduet ditt ble!! Lekker ble gardinen av kjøkkenhåndklær!

Ha en flott uke:)

Klem Linda

Anonym sa...

Helt nydelig Torunn.. går med planer om å gjøre noen lignende men jeg finner altså ikke gardinstenger her nede..alt må bestilles og ikke finner jeg sidefester (vegg til vegg)heller.. de aner ikke hva jeg snakker om..
ender med at jeg må over dammen en tur:o))

Ha en koselig kveld

Mors værelse sa...

Så flott..og så snill mor..:)) Rødt og hvitt er virkelig jul det..!!

Hilsen Mariann

AnneKa sa...

Kjempeide:) Veldig fin:)

Josefine sa...

Gratulerer med nye gardiner:)

De ble kjempekoselige...gir go'stemning på kjøkkenet til jul!

Ha en fin ny uke, klem fra meg

Mitt hvite hus sa...

Nydelige gardinre Torunn.. (jeg har make gardiner som deg i år.)

har også sydd en duk i samme stil..

Hos meg blir nok dette mer enn julegardiner..

ha en fin dag..
Klem kerstin

Jannicke sa...

så herlig julevindu!! Du er jammen i rute :o)
God ukestart :o)
Klem J.

Livet i Fattighuset sa...

Dette var en morsom vri. Veldig koselig, ble det. Jeg ble inspirert av å spise på en kro i Danmark sist sommer. Der brukte de rutete kjøkkenhåndklær som servietter. Flott brettet til lekkert servise. Jeg kjøpte ti håndklær og gleder meg til middagsgjester :-)

Ha en fin uke!

Marie

Anitas hus sa...

Hei!

Så flott gardinkappe! Ble ordentlig julete i vinduet ditt. Kjekt å kunne levere fra seg en bunke med kopphåndkler og få i retur en lekker gardinkappe;)

Så lekker tallerkenhyllen din var også, passet joperfekt på veggen din.

Tusen takk for bursdagshilsen.
Ha en fin dag!
Klem, Anita:O)

hvorfor ikke... sa...

Rålekker og kosekoselig;)

Unknown sa...

Så lekker den ble!
Det var jammen et godt tips, jeg elsker rutete kjøkkenhåndklær!
Jeg må bare finne en symaskin som vil være venn med meg først, hihi;)

Ha en super dag!

lavendel mio sa...

Nydelige gardiner, så smart å sy kapper av kjøkkenhaåndklær!
Sikkelig koselig på kjøkkenet ditt:)
Ønsker deg en nydelig uke,klem Hanne

Hege Synøve Kolstad Evensen sa...

Så fint Torunn:)
Tenk å ha en slik mor!

Gleder meg til å gå kveldstur forbi kjøkkenvinduet ditt;)