torsdag 8. juli 2010

Det hjelper med ferie!

 
For første gang på mange år, har jeg i år en ferie fullstendig uten planer!
Jeg har ikke lagt opp til farting hit og dit, og hva det bringer med seg alt av
pakking ned i bager, pakking i bil, svett venting på flyplasser, utpakking, vasking av tøy og alt det der.
 
DSC_0588
 
Riktig nok blir det en tur hjem til Trøndelag og så skal vi på hytta.
Utover det skal vi være hjemme! Ungene har også ytret ønske om å være HJEMME. For mange kan nok ferietiden være mere slitsom enn energigivende. Jeg tror særlig kanskje barn blir slitne av at vi voksne skal dra dem med både hit og dit.
 
DSC_0589
 
Selv har jeg de siste to ukene vært helt alene på dagtid. Og med det været vi har hatt, har jeg tilbragt dagene med gode leseopplevelser på solsenga. Og jeg har sovet! Både dag og natt :-)
 
DSC_0600
 
Og det har vært vidunderlig! To slike uker har gjort underverker. Jeg kjenner at energien er i ferd med å komme tilbake. Jeg begynner å kjenne igjen meg selv og den lysten jeg vanligvis har til å pusle med ting. Jeg er ikke lenger tom, energilageret har begynt å fylle seg opp.
 
DSC_0599
Det er en deilig følelse. Og enda vet jeg at jeg har 5 uker igjen før det er nytt skoleår og studieår :-).
 
Bildene i dag er fra et lite hjørne ved husveggen vår. Den gamle stigen er fra mormor og morfar. I fjor var den pyntet med lykter. I år skal den få tjene som klatrestaiv for en vakker New Dawn rose. Rosen er nettopp plantet, så miljøet fremstår ikke helt som planlagt enda, men kanskje senere på sommeren :-).
Ha en fin dag der ute.
 
Klem Torunn

11 kommentarer:

My home is my Castle sa...

Godt å høre at formen er stigende :)
Jeg synes og det er herlig å bare ta det med ro og ta alt som det kommer...
Kos deg Torunn og nyyyt :)

Klem,Kari

Magdalena sa...

høres både godt og fornuftig ut... ellers trenger man ofte feri etter ferien, når det blir for mange planer...
godt å hvile og bare være....
nydelige bilder, fint nytt design hosdeg også...
kose deg, nyyytyyye...
klem¨¨'

Hege Synøve Kolstad Evensen sa...

Så deilig at energien er tilbake Torunn. Jeg har hatt det akkurat som deg... Slept bena etter meg, og lagt meg ned ved første mulighet. Nummeret før liggesår faktisk;) På mandag dro jeg frem fra innerst i skapet... joggebuksa! Det er deilig å kjenne at lysten og overskuddet er på vei. Vi har jammen hatt en tøff vår. Tøffe jenter klarer alt;)

Fortsatt strålende sommer... nyt regnet for i morgen blir det SOL!

Klem

helle sa...

Så dejligt med alene-tid til at gøre lige præcist hvad man har lyst til, - når man har lyst!

Godt du føler dig fyldt op med energi!

Klem Helle

Husfruen of Hilltop House sa...

Godt å høre at du lader batteriene. :-)
To uker alene høres vidunderlig ut. Jeg skal også ha ferie hjemme i år. Litt rart siden jeg vanligvis pleier å reise bort, men i år ser jeg fram til å slappe av og pusle med hus og hage.

Linecas have sa...

Så godt å høre at du koser deg, glugg i hjel omtrent. Håper bloggegnisten slår til igjen fordi jeg setter slik pris på bloggen din. Har ikke så mye tid til å kommentere som jeg ønsker dessverre på grunn av hagen.
Grstulerer med rosetilskuddene. Masse død av Dahlia har jeg og opplevd.Kjempesurt spesielt når noen av dem er impoterte altså utilgjengelige her til lands.
Stikk innom bloggen min en dag da. Har to både interiør og hage.Hvorpå den med hage er kanskje den som best passer til feriebmodusen din nå??
Ha en nydelig dag videre =))
Line Cathrin.

marits provence sa...

Hei! Så deilig og fornuftig det høres ut med ferie hjemme. Godt å bare nyte hagen, de gode duftene og nærområdene. Kos dere. Alt godt til deg og dine Torunn!
Klem fra Marit

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, så ska det vara, man ska ta dagen som den kommer och helt inte ha några planer alls, DET är semster!

Så vackert du har det, jag älskar den stegn och så det röda bordet du hade ute!

I dag visar jag ett jättegott vintips. Billigt och mousserande! TÖRLEY. !!!!

Ha det så mysigt i sommar!!! Mari.

Livet i Fattighuset sa...

Heia, heia. Snart er du tilbake i full fart! Fortsatt god sommer. Snart begynner skolen igjen. Her er det jobb i morra etter tre uker.

Marie

Essay_Writer sa...

seeing this making me want to go to spa

JACQUELINE sa...

I Love your Blog !

Thank you for the amazing photos!

I'm your new follower !

greatings from switzerland
Jacqueline ♡

http://jacquelineswhitehome.blogspot.com