fredag 19. juni 2009

Endelig!!!

Ferie!!

I dag er det siste dag med forpliktelser, og det er kun hyggelige sådanne. Vi skal på lunch til en kollega som slutter hos oss. Ungene har siste dag tirsdag (timetelling er viktig og for at regnskapet skal stemme, må det være sånn her hos oss……). Mandag har jeg undervisningsfri og på tirsdag avspaserer jeg! Hurra!!!

DSCN7593 DSCN7594 DSCN7596

Og nå er det bra for de rundt meg at det er slutt på travle morgener og heftige ettermiddager. Lunta er kortere enn kort og jeg lurer egentlig på om jeg kommer til å klare å slappe av de første dagene? Litt avklimatisering er nok nødvendig, er jeg redd. Et klissete kjøkkengulv og et spisebord gjemt under en haug med nystrøkne klær (ja, jeg har da i allefall fått strøket!) får bare vente til pulsen har sunket. Godt jeg ikke skal til legen å måle blodtrykket… :-)

DSCN7597 DSCN7598 DSCN7601

Dagens bilder er fra vindusplassen i spisestuen. En hyggelig krok hvor vi sitter altfor sjelden. Egentlig er dette et velegnet sted for djupe samtaler en sen kveldstime .-). Med 10 grader og regn utomhus, blir det lite livsnyting på verandaen også desverre. Når kommer sommer`n???

Ønsker dere alle en fantastisk dag! Og helg! Takker for at dere tar turen innom. Må si som en annen sa; å legge igjen kommentar til meg om dagen, er som å snakke til en murvegg. Gleder meg til å være mere tilstede og kunne har tid til å besøke dere alle!

 

Klem Torunn

19 kommentarer:

hvorfor ikke... sa...

Å snakke til den "murveggen" er en stor glede...man kan rett og slett ikke la være...Du viser så stemningsfulle bilder og skriver så lett og ledig, så morsomt!
Godt du kan roe ned litt nå:
GOD FERIE!!!!

Josefine sa...

Heisan... så fin krok du har der, med koselige ting:)) Nydelig header også! Gratulerer med ferie...heldige du, jeg har to uker igjen, men nedtellingen har startet.

Ønsker deg en fin midtsommerhelg, stor klem

Mitt hvite hus sa...

Herlige bilder...en hflott krork som kanksje må brukes enda mer...
så deilig med ferie da...er det 1 1/2 uke igjen før jeg tar ferie...

Kos deg masse og nyt helgen med senkede skuldre...

KLem Kerstin

Unknown sa...

Nydelig krok og vakre bilder!
Så deilig at ferien er her! Kos deg masse:)

Ha en super dag!
Klem Linda

Nikoline sa...

Ja no trur eg du har kjempegodt av litt fri! Har forstått at det har vore travle tider nokså lenge hjå deg,og slik blir det berre av og til. Då er det ekstra godt å ha noko å gleda seg til og sjå fram til! Spennande å følga med på kva hausten vil bringa for din del..
Nydelige bilder du viser (igjen)!
Så har eg eit spørsmål.. har du mønster til bølgeteppe??? Eg har så lyst å hekla meg eit slikt,men på garnbutikken ante dei ikkje kva eg meinte ein gong...(???)og hadde slett ikkje mønster!
Ha ei super helg og nyyyt dagane framover:0)

Min Verden sa...

God ferie :)

SNILLPIKE♥ sa...

Ønsker deg en riktig god ferie, vi har 2 uker igjen så er det vår tur. Men da har vi ferie helt til skolen begynner igjen.....

Mannen min har fått seg ny jobb, og skal beg som lærer på videregående fra midten av aug.

Anna Lisa sa...

Nydelige bilder.
ja det blir nok deilig med sommarfereie. Bare sommerværet som mangla nå. Ha ei fin helg
Klem

Mia sa...

nyt livet, kjøkkengulvet er der når du får lyst, løper sikkert ikke ifra deg...

Loppelasset sa...

Hei!

Leste kommetaren din hos Molly, håper du holder det du lover der ;-)

Du var en av de første bloggene jeg fant og har fulgt deg trofast i over et år nå, du er fortsatt en stor favoritt :-) Gleder meg til å lese innleggende dine videre i sommer :-)

Nyt livet(hvilket jeg tror du er veldig flink til fra før,-) )

Hilsen
Mette

M.E.V. foto sa...

Nedtelling her også! 4 arbeidsdager igjen:) Kos deg i kjøkkenkroken din og så får vi håpe at sommeren kommer snart både hos dere og hos oss;) Klem

Ivar Østtun sa...

Velkommen etter. Ferie er godt. Drømmen må være ferie hele året med feriepengeutbetaling hver måned. Jihaa :-)

Guttemamma sa...

Happy holiday!!!Snart fri her og...bånn sliten om dagen om sant skal sies!1 God helg snuppa

Jannicke sa...

Kjære søte murvegg!

Godt du kan roe ned og ta ferie nå, Torunn.
Jeg har kun en vakt neste uke, så er det ferie på meg også.
Så får vi håpe lunten vokser ut igjen i løpet av sommeren, haha...

klem og natti!

Jannicke sa...

Kjære søte murvegg!

Godt du kan roe ned og ta ferie nå, Torunn.
Jeg har kun en vakt neste uke, så er det ferie på meg også.
Så får vi håpe lunten vokser ut igjen i løpet av sommeren, haha...

klem og natti!

Sologbolig sa...

Legger nå igjen kommentar eg, du kommer deg nok om noen dager. Det er murvegg her også, eg er ferdig på tirdag (så slik er skoleåret her også) og tror ikkje at eg hadde orka å jobba ein time til !! Er heilt tom og må nok bruke noen dager på å roe meg ned og finne feriemoduset !!! Og ferie skal det bli!!! Ønsker deg ei deilig helg !!Nå glemte eg nesten å kommentera kroken din .... den var kjempeflott!! Klem.

@__EY__ sa...

Ja, ja,

murvegg eller ikke,
bildene dine er bare
så fine !

Kos deg nå fremover
med late sommerdager.

Nikoline sa...

Først av alt;takk og takk for tipset ang.bølgeteppe!! Det er alt i arbeid.. ikkje så veeeldig mange omgangar endå,men dog...
Og så må eg sei eg sit med litt dårleg magefølelse pluss dårleg samvittigheit pga "blyanten"... eg angra med det samme eg hadde skrive kommentaren,eg veit jo at du har hatt det travelt og arbeid til "over øyrene" så eg kunne berre latt det passert då eg rekna med du hadde gløymt heile greia i kvardagskavet.Men,men... det er jo så spennande også då... eg som aldri brukar å vinna noko som helst (og det har IKKJE skjedd igjen seinare!)
Og så må du stor-hekla glasshetter til gårdsbutikken,ja! Det går unna i ein fei og eg kan tenka meg at det er midt i blinken til ein slik butikk som du skal ha.Kan jo putta forskjellig i glassa også,og selga med innhold og heklahette.. og med julekrydder/gløggkrydder til jul... med kanelstang eller stjerneanis til pynt.. Nei,no drøymer eg meg heilt bort her...
Ha ein fin-fin sommarkveld vidare:0)

Marie sa...

God ferie!
Fint innlegg :)