lørdag 30. mai 2009

God pinse

En vakker helg er så vidt begynt. Tidlig denne pinsaften morgen er været akkurat så vakker og deilig som det er spådd og vi har tre deilige fridager foran oss. Det blir latmannsliv på hytta for vår del. Egentlig har jeg satt ned foten for helgeturer dit (regner med dere skjønner hva jeg snakker om.....pakking for hele gjengen,,nesten, handling, sengetøy, utpakking, klesvask osv osv) MEN, med 25 grader og strålende sol syns jeg det er rimelig dumt å bli sittende hjemme bare fordi jeg ikke skal bli så sliten...hehe..... Med nok chablis, så går det nok bra! Dessuten så føler jeg at jeg nesten har hatt en liten husmorferie allerede.

DSCN7323

DSCN7337

Jeg har som dere vet vært i Strømstad på 2 dagers kur. Jeg har vært med Ung Entreprenørskap og med efaringsutveksling med det svenske UF er jeg nå proppfull av gode ideer til hvordan lykkes med Ungdomsbedrift med eleven til høsten :-). Dessuten har vi fått en kreativ kortstokk med 52 suverene kreative øvelser som er fine å ta med seg inn i undervisnigen. Vi har vært med på improvisasjonsteater og vi har blitt drillet i markedsføring og salg.

DSCN7319 DSCN7301

På torsdag kveld var det båt ut til Koster. Der fikk vi servert verdens beste sjømatmåltid. Bortsett fra at jeg burde vært på kurs i hvordan man skal spise all denne sjømaten, så var det særdeles vellykket (er det flere enn meg som syns det er vanskelig å vite hvor alt det gode kjøtte befinner seg og ikke helt skjønner når man skal knekke skall osv? Eller er det bare jeg som nå avslører at jeg altfor sjelden spiser fersk sjømat???). Syns dere ser det; en krabbe som knapt er dau, skvetter ut av henda mine og legger seg på gulvet i stedet for på min tallerken? (Nei.....det var ikke for mye vin)....

DSCN7330

DSCN7324

Fant noen ferieperler der ute også og jeg er ganske sikker på at jeg skulle taklet å tilbringe sommeren i et av de husene her :-). Ønsker å dra tilbake engang og få tid til å rusle litt rindt og se litt mere av øyene.

DSCN7339

DSCN7332

Håper dere alle får verdens beste pinse :-)

Klem Torunn

11 kommentarer:

Laila -Karin sa...

For noen deilige bilder å se en tidlig lørdagsmorgen.
Vi hr nydelig sol her i bergen og, så nå skal det nytes.
Ha en strålende pinsehelg

Jannicke sa...

Høres ut som du ihvertfall har hatt verdens beste forsmak på sommeren allerede!! Fantastiske bilder!!!
Når det gjelder sjømat, så må jg innrømme at det stort sett bare er reker og fisk jeg spiser... Krabber, hummer, østers, kamskjell osv overlater jeg glatt til andre...
Men skule jeg "partert" en krabbe, så skal jeg love det ville blitt mye klunder med meg og.
NYYYt pinsen, Torunn!!
Klem J.

Hege Synøve Kolstad Evensen sa...

Ha en deilig pinse Torunn, kos dere masse på hytta - heldiggriser:) Og ta et glass for meg da;)

h.espe sa...

Hei gode Torunn!
Sååå masse flotte bilder!!! Ser du har vært til Koster. Jeg var der i forfjor høst på seminar sammen med jobben, og jeg forelsket meg helt. Vi var max heldige med været også, og hadde et helt fantastisk opphold. Rebusløpet, rundtom på øyen var en utrolig opplevelse, og med grilling og pils i skjærgården, som avslutning av løypa - sukk - himmelsk....

Da går vi en strålende pinsehelg i møte. Synest det er greot å glemme vaskebøtte og inneplikter nå Torunn - Ta med deg Chablisen ut i hagen og nyt den der du - koooos deg fridagene til ende :o)

Stor klem fra Hildegunn

Herskapelig shabby sa...

Så nydelige bilder! Herlig å se her jeg sitter inne på jobb mens sola skinner ute.

God pinse til deg også!

Klem :)

Anonym sa...

ja det var et annet Strømstad enn det vi har opplevd!! nydelige bilder og stemninger.. Svenske er gal etter kreps.. men jeg kan styre meg for å spise 20 av de med salat og brød...og joda.. jeg har sett av lever på fatet også.. ekkelt!!!!

skjønner deg godt når det gjelder hytta..hadde det på samme måte helt til jeg kjøpte dyner og sengtøy slik at vi slapp å pakke hver gang. Pakke klær.. jeg lot være så fikk de fort erfare at de måtte ta med selv!!!!

Kos dæ.. klem fra mæ

Japsee sa...

Hei hei!

Jeg kommer for å ønske deg en god helg og pinse. Vrkelig vakre bilder du viser:)

Klem fra meg

Guttemamma sa...

Verdens beste pinse til deg og, og det er jo verdt når du først er på hytta...KLemmer

Vibeke sa...

Herlige bilder Torunn!
Ønkser deg en fortsatt strålende pinse :)

Klem,
Vibeke

Josefine sa...

Hei på deg:)


Så utrolige fine bilder du har tatt!
Håper du har hatt en strålende pinse,..at solen skinte masse på deg og dine...og at du hadde nok vin (hi...hi) Ønsker deg en fin ukestart, klem

anne -moseplassen sa...

ai, for en flott tur da, både faglig og estetisk påfyll! Nydelige bilder :)