mandag 26. april 2010

Vingårdsbesøk i Frankrike

På vår deilig ferie i påsken, fikk vi også med oss vingårsdbesøk. 2 stk faktisk! Vi var innom både en liten og en litt større vingård. Mas de Rey var den største og den ligger kun 3 km på utsiden av Arles, der vi bodde.
DSC_0751
Innkjøringen fra veien lover veldig godt syns jeg .-)
 
 
DSC_0753
En fantastisk flott gård med en utrolig god atmosfære. På gården var det også et lite kapell. Helt naturlig på en vingård!
 DSC_0758
Atmosfæren innvendig var det heller ikke noe å si på (nei, dette er ikke kapellet .-)). Vi møtte en utrolig søt dame som viste en glede over sin jobb som jeg sjelden har sett. Som de fleste andre franskmenn kunne hun ikke engelsk, men det var ikke noe problem.
 
DSC_0762
Hun forklarte oss om forskjellige druer. Vi nikket og svelget unna.
 
DSC_0772 DSC_0767 
 DSC_0771
Vi kjøpte med oss noen flasker både av hvitt, rødt og rose`fra denne gården. Vel hjemme har vi nesten ikke rå til å drikke de. Selv om dette ikke var noen dyr vin, får flaskene en helt spesiell betydning når de er kjøpt der der er kjøpt.
 
 
DSC_0789  På vei hjem igjen kunne vi beskue kilometer på kilometer med druestokker.
 
Ah…..jeg lengter tilbake!
 
Torunn

17 kommentarer:

Sologbolig sa...

Mmmmm....herlig innlegg.... eg tror eg må bosette meg på ein vingård i Frankrike .....varmt og fint, god vin og god mat, flott atmosfære og deilige dager !!! Ha ein fin kveld (her er det så kaldt at vi fyrer i ovnen ! ...)

Bente sa...

Vi planlegger en tur til Frankrike i september. Kommer vel til å kjøre bil fra Norge og blir kanskje i to uker. Helt herlig og se dine bilder!

Jannicke sa...

...kapell ja - tipper de har en del bryllup på den sjarmerende gården :o)

Herlige bilder!

Klem J.

Maliva`s verden sa...

Ååååå nå klarer jeg snart ikke å vente lenger til avreise...men veldig snildt av deg å ta med så mange herlige reisebrev med hjem. Så får jeg kose meg med de i mens. Blir det ny tur på dere eller? Klem fra Maliva

Fire Hjerter sa...

Herlige bilder fra deilige Provence.
Ser ut som dere har hatt en flott tur.

Ruths datter sa...

Så flott ferie da. tenk å slenge innom noen vingårder og kose seg litt. Vakkert var der og godt smakte det vel også.
Klem

My home is my Castle sa...

For noen herlige bilder...
For en stilig og flott vingård :))
Håper vinen smaker like godt som den ser ut ;)

Klem,Kari

Nabodama sa...

Dette var jo nesten så jeg fikk lyst til å bli en vindrikker!

H elle K sa...

Mmmm dette såå herlig ut. Og sikkert deilig vin og.
Ja en flott kveld.
klem Kristin

Anonym sa...

ja det skjønner jeg godt at du gjør!!

for noen bilder du har tatt.. formelig kjenner den råe duften inne i kjelleren.. nydelig eiendom..

:) selvfølgelig skal du drikke den.. det er bare å kjøpe mer neste gang :)) for du skal vel tilbake? :))

Tone sa...

...ja legger du ut flere Provence-bilder her nå så må min mann vennligst punge ut med tur snart!!

Det ser så koselig ut - en ferie helt i vår ånd dette her!

Annelie sa...

Vackra bilder. Dit vill jag åka... NU!

M.E.V. foto sa...

Herlige bilder fra Frankrike:) Vi var på vingård i Italia. Jeg drikker ikke alkohol, men gårdene er jo så flotte, at det blir en opplevelse likevel;)

marits provence sa...

For noen herlige bilder du har tatt fra denne skjønne vingården. Det er bare så stemningsfullt og vakkert! Ønsker deg en fin dag!
Klem fra Marit

Tulip sa...

Så koselig innlegg, og flotte bilder, Torunn!

Klem

naturglede/Randi Lind sa...

Det så da helt herlig ut.Koselig å ha fine minner fra turer i inn og utland. Kos deg videre i våren:)

Loccitane sa...

Hei, Torunn.

Jeg skjønner godt den følelsen av å ikke ha råd til å drikke de flaskene dere kjøpte på denne gården.
Min mann og jeg var tre uker på bilferie i frankrike for 5 år siden og vi var da innom mange vingårder og cognacgårder.

Sliter ennå med å åpne de flaskene, for de har så mange fine minner.
Det er helt høytidelig stemning i huset her når vi snakker om den turen og nyter de edle dråpene vi kjøpte.
Vi var også så heldige å bli kjent med en familie i Cognac som sendte en kasse med cognac og en kasse med Pinot (søt dessertvin)til oss når vi giftet oss, året etter.

Kos dere masse med minnene. Og fortsett å dele med oss :)digger det.
Vi er der nå hvor vi planlegger en ny tur :)

Klem fra Line