tirsdag 9. juni 2009

MEME (sannhetens øyeblikk)

♥ Hva er du opptatt av for tiden?

Å holde hodet over vann. Så ungene har en mor som er tilstede og gubben ei kjerring (i Trøndelag, der jeg har vokst opp, er kjerring et positivt ord…i allefall noen ganger ….)som står klar med middagen når han kommer hjem fra jobb.
***

♥ Hva har du på deg i dag?

Hvit topp med blonder under ei rosa skjorte som spriker i kneppingen. Nedentil en jeans knebukse som definitivt har mistet passformen i skapet i vinter.
***

♥ Hva skal du spise til middag?

Tapas står på menyen i dag. Men det blir først til kvelds. Den som vi ha mat i ” normal” middagstid er jeg redd må ta seg ei skive (hvor ble det av kjerringa med ferdig middag??)

***

♥ Hva vil du gjerne lære deg?

Tålmodighet….. Der har jeg mye å lære gitt . Og så vil jeg lære meg et annet fag enn interiør, så jeg kan undervise i skolen utover det jeg gjør nå. Derfor har jeg også meldt meg på som emnefags-student på Blindern til høsten. Norsk! Tjo-ho. Ellers må jeg jo si, at det med årene dukker opp en drøss med ting jeg kan tenke meg å lære!

***

DSCN7413_thumb[2] DSCN7412_thumb[1]

♥ Hva hører du på akkurat nå?

Joe Bonamassa….. Bråkete spør du meg, men gubben sitter på pc ved siden av og hører på`n på YouTube
***

♥ Hvordan er ditt favorittvær?

26 grader (pluss, om noen skulle være i tvil) og strålende sol. Gjerne med en pitteliten bris. Er sommerværmenneske noe man blir med årene, forresten?? Jeg har alltid vært et høst- og vintermenneske, men det har gradvis endret seg. Nå gruer jeg meg til vinteren allerede, FØR sola har snudd!

***

♥ Hva er ditt mest utfordrende mål akkurat nå?

Å stake ut kursen for videreutdanning.
***

♥ Hva syns du om den personen som tagget deg?

Elisabeth er en superduper jente! Vi har hatt en spesiell kontakt helt siden starten på min bloggkarriere og har opplevd mye sammen .-). Snart må vi vel også få til å treffes. Vi skal dessuten flytte sammen og pusse opp hus sammen en gang….Er sikker på at vi kommer ikke til å være uenig om farge et sekund!

001

***

♥ Hvis du kunne få et hus, ferdig innredet, hvor som helst i verden - hvor skulle det være?

Uten tvil; Syd-Frankrike
***

♥ Hva vil du gjerne ha akkurat nå?

Ferie
***

♥ Hva vil du gjerne bli kvitt?

Er det nå jeg skal være stygg og svare ”et par naboer”?? Har dessuten litt dårlig samvittighet jeg gjerne skulle blitt kvitt..

***

♥ Hvis du kunne dra hvor som helst i verden den neste timen, hvor ville du dra?

Arles i Provence, hvor vi har booket en leilighet til påsken 2010, hos denne damen

***

♥Hvilket språk vil du lære?

Fransk og Italiensk
***

♥ Hva ser du etter i en venn?

Ærlighet, oppriktighet, trygghet og humor.

***

♥ Hvem vil du gjerne møte?

Det er MANGE! Elsker å stifte nye bekjentskaper J

***

♥ Hva slags musikk liker du?

Under stor påvirkning av min kjære, hører jeg en del (og liker best) country-rock og blues. Begynner faktisk også å bli litt nyskjerrig på jazz..(?). Syngedamer og smørbukker er ikke noe for meg!

048

***

♥ Hva er favorittplagget i klesskapet ditt?

En beige tunika fra Line of Oslo som jeg kjøpte i Drøbak i fjor sommer. Den har den egenskapen at det er mulig å puste i den.

***

♥ Hva er drømmejobben?

Hjemmeværende husmor!

***

♥ Har du noen favorittmodeller?

Mamma…. Tar av meg hatten for henne. Etter flere tøffe cellegiftkurer i vinter har hun nå deltatt på jentebølgen i Trondheim. Hun har en viljestyrke som er helt rå!
***

♥ Hvis du hadde 1000 kroner nå, hva ville du brukt pengene på?

Rødvin?
***

♥ Beskriv stilen din?

Behagelig (Har kommet i den alderen da stringtruser er byttet ut med truser som er minst dobbelt så store) og feminint (håper jeg da…)

***

♥ Hva var det siste motebladet du leste?

Leser ikke moteblader
***

♥ Den siste cd-en du kjøpte?

Pål Flata, ”Christmas Island”

***

♥ Hva hørte du på da du ble tagget?

Ungene som holdt på å slå i hjel hverandre i 2 etg. Begge overlevde heldigvis denne runden også!

***

♥ Hva vil du akkurat nå?

Ta ferie!

***

DSCN7211_thumb[2]

Klem Torunn

21 kommentarer:

elisabeth sa...

Ler meg ihjel!!!
1. Hvem er denne damen?
2. Tror du det er mulig å få kjøpt tålmodighet?
3. Vinter...ja, vi må gjøre noe med den, jeg fryser bare ved tanken!
4. Det skal vi, og det blir seff i frankrike, så vi kan male i flagrende lette sommerkjoler og stråhatt på hodet. sjablais til frokost, lønsj og middag, og edith piaf fra en eldgammel grammofonspiller...
5. Få oss tilbake til kjøkkenbenken, sier bare jeg!
6. Hvor ble det av hvitvinen???
7. Guri malla, har det med store (FEMININE) truser, noe med alder å gjøre??? Jeg er jo UNG, som få!!!
8. Det er ikke bare mine barn som er Survivors altså...puh!
9. Vi heier på mamsen din!!!!

Jeg stuper til køys....tjolahopp og hei

Jannicke sa...

God morgen.
Gøy å lese om deg og dine ønsker...
Og når det gjelder tålmodighet,
så blir jeg også med på det kurset (haha). Eller hva med å gjøre som Molly foreslår : Kjøpe litt tålmodighet! Jepp, det gjør vi!
Men litt har du nå virkelig! Bølgeteppet ditt er jo et direkte resultat av tålmodighet, spørr du meg!
Ha en deilig onsdag!
Klem J.

naturglede/Randi Lind sa...

Kjempegøy beskrevet. Jeg liker den damen her!!!! Ha en fin dag videre:)

n o r d i n g å r d e n sa...

va kul att läsa om dig: )

Vilka vackra bilder på saft i gammal flaska och klädnypor... Mari.

Mitt hvite hus sa...

Herlig Torunn... Truse kan være sexy det selv om de er større enn string trusa..den synes iallefall....
Moro...

Nyt dagen KLem kerstin

Tone sa...

haha jeg ler så jeg griner!
men det er sikkert også fordi jeg sitter her på jobben og lager sakspapirer til styremøte som jeg burde gjort mandag, eller tirsdag.......eller forrige uke.... så jeg er så sliten - det er mulig det er derfor jeg hikster.
For ingen ting av det du skrev overrasker meg.
det er derfor jeg er glad i deg vet du - og du kan la vær å sende undersøkelsen til meg - jeg måtte bare ha herma på svara - bortsett fra at jeg skal bo i en liten landsby i Italia, så stemmer alt for å si det mildt...
klem fra sliten kaosdame.

Tone sa...

...og så syns jeg at Molly skrev "sjalabais" til frokost, så ditt neste liv blir en eneste stor flagrende affære!!

Anonym sa...

No flire æ så æ dætt av stolen.. tror vi er mange her ute som tenker som deg!!!! likte den med trusa:o))) rødvinen står jeg over..men hvitvin.. det er tingen!!
Hva er ferdig middag??? og når drar vi til Frankrike forresten????
Jeg er pakket og klar!!!

Josefine sa...

Heisan...
artig å lese svarene dine, fikk meg en latter her ja! Og så enig med deg...nei til stringtruser!!

Tøffe bilder også:) Ha en fin kveld, klem

Mia sa...

Heia Torunn! Artig lesing, dette. Jeg er lik deg (faktisk på en god del punkter) når det gjelder å være sommer menneske og å grue seg allerede til vinteren. Men jeg også var glad i høsten, og vinteren gjorde meg ikke så mye da jeg var yngre... så kanskje har dette med sommeren noe med alder å gjøre... selv om jeg så absolutt ikke føler meg gammel (bare så det er sagt!)

Så artig at du kjørte en tur i min retning sist helg, og synd at du ikke fant fram. Jeg håper du prøver deg igjen... og ring gjerne (har du fortsatt mob.nr. mitt?) for nærmere veibeskrivelse.

liven sa...

uff ja...stringtruser er et tilbakelagt stadium:o)
artig å lese Torunn....og er kjempeimponert over din mor:o)

ha en fin kveld:o)

CosiFanTutta sa...

Hei, hei

Veldig morsomt å lese svarene dine-føler at jeg kjenner deg litt bedre. Holder med deg i rødvinene, kanskje mer kvalitet enn kvantitet :o)

Du må ikke ha forventninger til heklingen, er AMATØR

Ha en fin kveld!

Guttemamma sa...

Mye finere der enn her vi bor....men, bare tre soverom, feil skolekrets ellers finner jeg ingen gode argumenter...holdt på å bli gal da jeg så hvor fint det ble....men det med skolekretsen veier tungt, skoleguttene stortrives der de går nå...

hvorfor ikke... sa...

I det huset i Frankrike, blir jeg gjerne stamgjest...med Elisabeth og deg blir interiøret helt rått, og atmosfæren avslappet, munter og herlig! Jeg tror jeg må ha en sovesofa der;)

Ble veldig betenkt med det der med alder??? Jeg er vel kanskje 15 år eldre enn deg?

Men har stringtruser noe med alder å gjøre? Forresten du har nok helt rett! For jeg jobbet på aldershjem i ungdommen...: Så`kke èn stringtruse der! hoho:)

Torunn, denne løste du på en glimrende og humoristisk måte!

Tulip sa...

Hehe..moro å lære litt mer om deg! Likte den med de trusene godt, fordi jeg kjenner meg igjen!

Gamlå sa...

Heisann Torunn

Det er bare Gamlå her som er innom på en snarvisitt, har masse og ta igjen etter mange mnd. uten blogging.:)

En god helg ønsker jeg deg

klem fra Gamlå

Jannicke sa...

..suser bare innom med en liten fredagsklem ;o)

Håper du har det bra!

Klem til deg. J.

elisabeth sa...

Heisann Frankoline, håper du ikke ligger nedgravd blant dine georginer, men nyter livet på plant grunn, med gode venner, familie, og en ørliten kald CHABLIS as in sjablais;)MEGAKLEM gra skogen!!!

elisabeth sa...

FRA skogen, men deu vet gran skogen vakke langt unna den heller;)

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Så du har fått den du også. Morsomme svar, gøy å lese.

Jeg tar deg med i rollen min jeg. Mye fint her hos deg, likte meg her.

Ha en herlig dag
klem:)

mormonsen sa...

Datt innom bloggen din, og har faktisk lest meg helt hit. Bare fordi du har en morsom og kreatikv blogg! Nå må jeg gi meg, for klokka er snart 22, og fortsatt 20 gtrader utendørs her hos meg i tromsø..