onsdag 22. april 2009

The bright side of life :-)

Hvilken dag det har vært!

Jeg har hatt fri i dag og dagen har bestått av kun lystbetonte ting. Det liker vi! Været har vært strålende, selv om det ikke har vært knallsol hele tiden. Jeg startet med en sykkeltur. Morgenkaffe hos min svigerinne (etter at jeg baaare hadde vært innom jobben en kjapp tur og satt i gang en klasse med tentamen :-)), videre til gartneren hvor den stakkars ,slunkne kontoen fikk kjørt seg enda litt (er redd det blir luftsuppe og venteboller til middag hele neste uke , kjære).

DSCN6761 DSCN6758

DSCN6756 DSCN6757

Et oliventre, en stor lavendelbusk og 10 stemor er skikkelig ugreit å få med seg på sykkelen, skal jeg si dere! Men er man uten bil, så er man uten bil (trodde dere jeg sykla for å trimme? Veeeel......). Fant noen søte hengestemor. Det er første gang jeg ser og de bare sto der og ropte på meg.De  henger en ampel på hver side av døren. Buskene står på trappa. Den hvite benken som har stått der før, har jeg satt under et tre nedi hagen. Tenk å dingle der en varm sommerkveld da??

DSCN6767

Sånne behagelige gjøremål kan jeg fort venne meg til gitt (synd jeg er så dårlig på å sitte rolig mer en 35 sekunder i slengen..)

DSCN6754 DSCN6755

Sist helg kjøpte jeg stemor på Plantasjen. De jeg kjøpte i dag er bare såå mye større og finere! Lavendelen er gedigen og kostet kun kr 10,- mer enn den de har på Mester Grønn i disse dager.

Min svigerinne nr 2 kom på lunhbesøk i dag. Deilig å nyte både te og fransk landbrød ute på terassen. Luksus!

DSCN6747 DSCN6750

Selv klesvask blir en fornøyelse på slike dager. Kan dere kjenne den deilige duften av rent sengetøy? Nydelig!

DSCN6749

Ønsker dere alle en super kveld!

ps.... snart hælja igjen dere :-)

Klem Torunn

33 kommentarer:

M.E.V. foto sa...

Skjønner du har kost deg bra i dag;D Herlige bilder, og den lavendelen er utrolig lubben og fin!
I morgen har jeg fri, men da blir det nok masse plikter...reiser på fotokurs til Nordmøre på fredag, og da skal jeg kose meg:D Husmorferie for andre gang i historien...;)

Unknown sa...

Så mye fint du har kjøpt i dag! Det ble nydelig ved inngangen din:)

Synes nesten at jeg kjenner lukten av det nyvaskede sengetøyet helt hit :)

Ha en flott kveld også da!

Klem Linda

Sine sa...

Så flott det ble på trappa di. Skikkelig god stemning der. Nydelige planter.
Og bildene dine formidler en skikkelig sommerfølelse.

liven sa...

Høres ut som du har hatt en helt flott dag.....slike dager liker vi!!
du klarer ikke sitte i ro så lenge nei.....ikke jeg heller:o)
Ungene spør om jeg ikke blir trøtt i bena:o)
Masse fine planter du har kjøpt!!
Så en fin stor lavendel i dag....tenker jeg må tilbake å ha den:o)
Ha en fin torsdag torunn.....og snart er det helg:o)
På søndag skal jeg sitte med bena på bordet....hvertfall en liten stund om gangen:o)

Min Verden sa...

Oj, hvilken dag du har hatt :) Du hadde jo noen nydelige Dronning Ingrid på kjøkkenet ditt. Du har vel dem. Se hos Elisabeth - pelargoniaoasen, der ser du forskjell på dem :) Den lavendelen var kjempefin. Sommerfugllavendel tåler ikke vårt klima om vinteren. Jeg har overvintret min inne :)

manon 21 sa...

j'adore !
on dirait la lessive chez moi ce matin

manon

i et lite rødt hus sa...

Høres virkelig ut som om du har storkost deg idag:) Kjempe fine planter hadde du kjøpt også. Og, fine loppefunn du viser her under, gøy med loppis ja!
Klem fra meg

Jannicke sa...

...ja, for en vidunderlig dag du har hatt! Er det ikke deilig å strutte av arbeislyst???

Nå krysser jeg fingre for at ryggen er grei i morgen.. Har jo så mye jeg har lyst å gjøre!

Du har det jo bare SÅ koselig utenfor trappen din!! Fantastiske bilder... Og klesvasken... jeg kjenner duften helt inn til meg!

God natt Torunn! Vi blogges ;o)

GundaM sa...

Rene sommerstemninga her inne hos deg ;)))

Vakkert, vakkert med klær på snor ja;) bare elsker det!!!

ha en flott kveld selv du ;)

Mitt hvite hus sa...

Høres ut som den perfelte fridagen ... Så herlige bilder du viser... vikrleig vakkert.. jeg kunne gjerne tenkt meg å slappe av på den lille benken i hagen din... kanksje jeg hadde klart å sitte i ro ett min eller mer.. For jeg er ganske lik deg der...

Klem O=)

Nikoline sa...

Milde Moses som eg likar bilda dine!!!! ALT blir vakkert med deg som fotograf... Og såååå masse fint du har kjøpt! Luftsuppe og ventebollar,ja... og litt havregraut innimellom.. skal klara det ei veke me tøffingane- så lenge me får noko vakkert å sjå på..
Ha ei god natt:0)

HildeS/Frøken Fryd sa...

Så herleg med fridag, og berre gjere det du har lyst til og som er kjekt.
Flotte bilete,og lavendel må eg få tak i snart:)
Ha ei god natt.
Smil H

Herskapelig shabby sa...

Så herlige bilder! Fikk lyst til å løpe hjem og begynne med klesvasken jeg også ;) Nydelig inngansparti du har!

Viola sa...

SÅ vackert det har blivit vid din entré, verkligen välkomnande och viswt ser dt härligt ut med tvätten ute...ha en bra dag, klem din VIOLA

Malin sa...

Herlige bilder Torunn!Skal jeg snart ta kveldsturen forbi deg, å se det "live"
Hengestemor? Aldri hørt om... var det plantasjen?
Det MÅ jeg å ha!
Jeg å kjøpte lavendel på mestergrønn... men din var frodigere.. også plantasjen??

Du er super på å ta bilder! kan du ikke gi meg et lite lynkurs a??

Nyt solen vennen;)

Klemmer Malin

Tone sa...

MH!!! - du så flink du er til å blogge (knis,,,,,) mye flinkere enn meg for tida! :-)
Hva gjør du med oliventreet til vinteren (du har bare ikke tenkt på det enda...) - og du, når du planter lavendelen så grav den DYPT - dvs rotstedet minst ti cm under bakken. Da blir det så flott - og den lever og ånder i årevis.
Jeg formelig lukter rent sengetøy, men skulle ønske av hele mitt hjerte jeg kunne se deg komme svingende og dinglende på sykkel med hele den ekvipasjen her, helt sant.... !!!

Tone sa...

...og du, luftsuppe og venteboller funker helt greit - du serverer jo det meste året ellers!!
Jeg har sånne planer når han skjønner hvor mange roser jeg har bestilt for henting... - jeg har planlagt å si at han baaaaaare må kjøpe seg ei ny golfkølle eller to, så tenker jeg han roer seg kraftig.

Anonym sa...

For en fantastisk blog du har! Blir virkelig glad av å lese den! Denne vil jeg begynne å følge med på:-)

Hilde

Herskapelig shabby sa...

Tusen takk for kjempe koselig kommentar inne hos meg! Er på grunn av slike som deg at bloggingen er så hyggelig som den er. Når man får slike kommentarer ja da er det verdt all den dårlige samvittighetet gitt, og jeg kjenner bloggingen gir mening. Tenk å være så heldig som får møtt så mange hyggelige mennesker!!

Ha en fin ettermiddag snille du. Og kos deg med luftsuppe ;) Vi har luftspagetti her i dag :)

Linker deg jeg også, så blir du ikke borte for meg heller :)

Sologbolig sa...

Ser at du har hatt ein deilig dag. Så vårlig og fint du har fått det. Deilig ! Har vert ute i hagen og dilla litt i ettermiddag, skulle egentlig drikke kaffi, men som deg så er det ikkje lenge eg klarer å sitte i ro. Ein slurk kaffi, så komme eg på at det er noe eg skal ordne lengre bort i hagen, og når eg komme tilbake så er kaffen kald !! hehe! syns eg ser deg på sykkelen med alle de plantene !!! Ha ein fin dag.

in my garden sa...

Kjempe fint du har det ved inngangen din,har hatt en slik fin dag selv i dag.Får en deilig følelse på en fri dag,ordne med planter i fin været,slappe av med en kopp te og legge seg i nyvasket sengetøy.Herlig!

Heidi og Cathrine sa...

Ååå, for en koselig "stemningsraport" fra gårsdagen. Og visst kjenner jeg lukten av rent sengetøy... herlig:)
Ble forresten litt nysgjerrig på hvor du har kjøpt lavendelen. Kan det være hos nesten-nabo`n din Wiik? Da tror jeg i tilfelle at jeg heller tar meg en tur innom der i morra og bruker en 10er mer hos han enn på MesterGrønn. Kunne jo hende det er mulig å svi av enda flere 10ere der da;)
Ha en fin en! See U!

:-)

miss marple sa...

Neida,ikke fri...bare litt sent igang....litt sen med å svare også,igrunn...

Magdalena sa...

herlig stemmning,- og klesvasken da,- lenge leve nostaliga....

klemmer~~

Guttemamma sa...

Vidunderlig innlegg, Torunn og DET er ingen klisjee.
Stor klem fra meg

Anonym sa...

Hallo Torunn, It really looks like spring on your pictures !!! Beautiful pictures you made. Is the weather still ok ? You know what.. i saw already one tiny bud in my rose NewDawn... can you believe it ! Ooh, i love spring :)
Have a wonderful weekend.
Groetjes, Janneke

Med fingrarna i (j)orden sa...

Härligt att se att våren kommit även till Norge!
Eva

Tulip sa...

Ja, kan nesten kjenne lukten av deilig nyvaska sengetøy!

*Ler* synes jeg ser deg på sykkeltur, men alle plantene!! De plantene BØR vokse og trives hos deg, sånn som du har slitt!

Malin sa...

Hei snupp"!

Idag har jeg å vært hos Axel:)
Hengestemor på meg å:))

Ligger en velfortjent award til deg inne hos meg:)

Klemmer Malin

Helene sa...

Mycket fin blogg och läsvärd. Tänk att tvätt på tork kan vara så vacker!

hälsningar Helene

Annika Christensen sa...

Jag blir så glad när jag läser din blogg. Du verkar ha haft en fin dag må jag säga. Gillar din bild på tvättklämman underbart med tvätt som hänger ute.
Sedan gíllar jag din avslutning
klem Torun, eller vad det nu heter på norska.
Ha det fortsatt gott
Annika

@__EY__ sa...

Oi, oi,

for noen fine bilder,
over og under her.
Morsomme og hygglige
skriverier også : )

Ha en kjempefin helg.

Anonym sa...

Hi Iam Prabhu from chennai,joined today in this forum... :)