torsdag 28. august 2008

Min favorittlampe......

057

....er spekket med prismer.  Tett i tett med runde prismeballer. Fikk utfordringen av Liven om å vise min favorittlampe og velger da denne prismekronen. Jeg har egentlig litt dilla (i den grad det går an å ha litt dilla) på prismekroner og kunne hatt en i hvert rom.

058 059

På toppen av lampen sitter det også prismekuler og dere kan tro det er en hjertens glede å tørke støv av denne herligheten (burde vel egentlig fått med i samboerkontrakten at det er HANS jobb??)

060

Det sitter 6 stk lyspærer i lampen. Selv om jeg bruker 15w gule dekorpærer blir det ganske så sterkt lys. Jeg bruker derfor bare tre pærer i for ikke å lyskaste hele nabolaget (ja, den syns faktisk ganske godt utenfra også....)

Dere kan tro det blir et fantastisk fargespill i taket når solen skinner inn og spalter lyset i alle disse prismene!

061

Lampen henger over spisebordet. I bakgrunnen kan dere også se at jeg er en av de her inne som ikke har et hvitt hjem. Når vi flyttet inn for 2 år siden og jeg valgte mørke brune gardiner med blomster ,som i tillegg ble mellomforet holdt min svigermor på å gå i dørken! Men....jeg tror ikke hun syns det ble så værst når hun fikk se helheten :-)

053

Her med lys i......

Ha en lysende kveld alle sammen :-)

Klem Torunn

ps....for gode observatører har dere sett riktig om dere ser fotografen ikledd rød joggedress .-)

19 kommentarer:

Min Verden sa...

Fin joggedress ;) Neida, bare tull. Lampa er kjempefin. Jeg har ingen prismekroner bortsett fra en som fremdeles ligger i pappesken sin. Ha det fint. Gleder meg til den 13. Hanne

Berit T sa...

Jøss den var flott, har aldri sett maken til denne noen gang!
Ingen prismekrone her, bare litt på dingeldangel lysmansjetter.

Det såg ut til å være et lunt hjem du har, fine farger!

Her står terrakotta farget tapet for utskifting, men det blir ikke hvitt, selv om det blir lysere.

Ha en fin helg du også, og husk det er "freddan" i morgon som Åsemor sa.
Klem herfra.

Viola sa...

HEJ IGEN TORUNN, VILKEN VACKER LAMPA DU VISER, HAR OXÅ FÅTT UPPDRAG ATT VISA MIN FRÅN KERSTIN OCH DET GÖR JAG IDAG. HAR BÖRJAT TRÄNA MIG PÅ ATT SKRIVE PÅ NORSK TILL ALLA MINE KUNDER I NORGE SOM HANDLAR I MIN BUTIK. DOM HAR ROLIGT ÅT MIG. LÄR MIG NÅGRE NYE ORD VARJE VECKA. ÄR NU I MIN HYTTE OCH SKA JOBBA I MIN HAGE HELA HELGEN, SKA HA LÅNGHELG TILL SÖNDAG. HA DET BRA, KLEM VIOLA

Ivar Østtun sa...

Ha, nå begynte jeg å tenke på Brødrene Dal og Spektralsteinene. Unnskyld, men jeg er da mann!
Flott lampe ;-)

Viola sa...

HEJ IGEN, TYCKER PRECIS SOM DU, DU FÅR SKRIVA PÅ SVENSKA OCH JAG PÅ NORSKA ELLER ANNARS TAR VI VARTANNAT ORD. JAG TYCKER NORLSKAN ÄR SÅ HÄRLIG ATT SKRIVA OCH LÄSA, ERT FINASTE ORD FÖR MIG ÄR: BESTEMOR! KRAM IGEN

elisabeth sa...

Hahahahahahaha....skrattler over kommentaren din...Det var århundrets.ler enda, derfor rakk jeg ikke å lese innlegget ditt for jeg måtte rett inn å svare deg...hehe:) Jeg fikk bare med meg rød joggedress, den skal nå tas i nærmere øyensyn...hehe;)

elisabeth sa...

Sånn nå har jeg sjekket hele innlegget...hehe:) Nydelig lampe, og vi kan sikkert starte lysekrone klubben:) Derimot synes jeg det var utrolig dårlig bilde av joggdressen, og har nå merke i skjermen etter nesetippen!!!
Gardinen derimot så jeg nå, og der dritlekre!!!! Jeg vil også ha:))

Heidi og Cathrine sa...

Så kjempefin lampe. Har ikke sett en slik før. Herlig !!

Joggedressen derimot kan jeg ikke uttale meg om..;O) Rød...- ja det kan jo vøre lekkert :O)

Ha en god natt

:-)

Lovise sa...

He he, ja jeg ser fotografen i prismene dine:)
Hvordan klarer du å holde dem blanke og skinnende?
Det må være litt av en jobb.

My home is my Castle sa...

For nydelig lampe !!!
Tror ikke jeg har sett varianten før......
Rød joggedress ja hehe.. Så litt rødt innimellom, men det må du bare ta som et komplimenet på at du holder lampen fri for støv hahaha..:)

Nå er det snart natta her..

@__EY__ sa...

Hei,

stilig lampe, annerledes
enn de andre prismelampene
jeg har sett.

Au revior.

Nikoline sa...

Eg er ikkje den store tilhengaren av prismekruner (kan også henga sammen med støvtørkinga...) men di utgave av ei sådan var fin. Har aldri sett maken til den før.
Ellers synes eg at det er kjekt å sjå at det er andre fargar på interiøret enn kvitt her i blogglandia...
Ha ei flott helg!

Ingunn sa...

Hei og hopp sukkertopp!!hehe....
kjempe fin lampe!Ligger noe til deg i Bak en Sky!

Elisabeth sa...

Utrolig flott og uvanlig lampe. Jeg er primsegal selv, og har vært så heldig å arve noen prismekroner og lampetter. Det er små skatter hos meg også ;)

liven sa...

Så fin denne lampen var da!!
Så spesiell:O)
Stilig med rød joggedress!!!!

Ha en fin fredagskveld:O)

Frida sa...

Vilken fin lampa,så mysigt sken det kom från den.
Ha en riktigt mysig fredagskväll!
Kram Frida

Synnøve sa...

Nyyydelig lampe, mer som et kunstverk :) Herlige hagebilder under her også, synes det så fint ut der jeg, med tanke på at den lever sitt eget liv, hihi... Her ser det ikke så bra ut lenger, pga alt regnet som har vært, verandakassene er omtrent druknet... Buhu. Ha en strålende helg!! Klem :)

Tone sa...

Hei på deg!
Du er rimelig pr-kåt da, du skal ta bilde av ei lampe, men klarer å snikinnføre deg selv!! :-)
Morsom lampe, hvor har du den fra?
Her er det lørdag morgen, jeg suserrundt i en rød lang silkenattkjole, har laget lasagne, må få rydda OG vaska stua (stakkar stue) - får gjester etterpå.
Var på restaurant iDrøbak igår kveld (stakkars hue), puh- så det med husarbeidet går ikke veldig fort! (stakkars frue)

Riktig god lørdag til deg min venn!
Ton(n)e(t)

Unknown sa...

Jævven...som vi sier på smøla...DEN var bra lekker. Hvor får man kjøpt sånn vakker sak??