onsdag 11. juni 2008

Selvutlevering

Fikk denne utfordringen for lenge siden og fant det på tide å svare på den nå...
Lover du være ærlig? Ja!
Hva heter du? Torunn
Kallenavn? Dragen (Hvilket jeg har tildelt meg selv i en premenstruell stund)
Favorittlåt akkurat nå? Ingen spesiell låt, men liker generellt godt John Mayer.
Røyker du? Nei, men gjorde før. Hvis noen ser meg røyke nå, så er det på tide å få lagt meg!
Hva er du avhengig av? Kaffe, pc, mobiltelefon. Fristende å si rødvin, men det passer seg kanskje ikke helt???
Hva tror folk om deg? At jeg er røddig, stødig og alltid blid.
Stemmer det? Ikke i det heletatt :-)

Hvor får du oftetst dine komplimenter fra? Alle mine gode venner
Bruker du le for deg selv? Ja, ofte!
Hva står det i din siste innkomne sms? "Der når begge får feriepengekonvolutten samtidigat man skjønner at d er en i offentlig og en i privat forvaltning. Faan, jeg må bytte jobb!"
Hvilket er ditt favorittmaleri? Har ingen spesiell.
Hvor bor du? Indr Østfold, også kalt Indre Enfold.
Trives du der? Stortrives!
Hvilken mobiloperatør bruker du? I heite for noen spørsmål! Men akk, jeg har Netcom
Er du allergisk mot noe? Ja
Har du hatt sex i dag? Er det nå jeg skal være kjekk og si "ja, selvfølgelig"? Eller " Nei, desverre?"
Neste mål i livet ditt? Bli en mere tålmodig person!
Hva svarer du når du tar mobilen? Helt avhengig av hvem som ringer. Er jeg lei, så svarer jeg ikke i det heletatt!


Hvem ringte du sist i dag? Til min kjære. Lurte på om han kunne ta med en pose kaffe hjem. (det kunne han ikke, for han var allerede dratt og det minner meg på at jeg må i butikken etterpå, ellers blir det ikke morgenkaffe i morgen tidlig. DET er krise)
Hva sa den du pratet med senest i telefon? Jeg sitter på me`n John!
Antall søvntimer i natt? 7 (det er mange til å være meg)
Sov du alene? Nei
Bruker du komme i tide? Ja, alltid. Det værste jeg veit er folk som alltid er treige!
Når har du det bra? Har det stort sett alltid bra jeg, men koser meg alltid ekstra godt fredags kveld, dersom huset er skinnende rent, jeg har ingenting hengende over meg og bare kan kose meg med vin.....og selvfølgelig mine kjære.
Vanlige farger på klærne dine? Jeans og hvitt
Hva syns du om føtter? Sexy hvis de er pene og usexy hvis de ikke er pene.
Er du smart? Fristende å si ja her gitt :-)
Hvem savner du akkurat nå? Sønnen min som er på leirskole hele uka.
Favorittdrikke på morgenen? KAFFE
Er du blyg? Svært sjelden



Driver du med noen form for sport? Det er vel mere korrekt å si at jeg DREV med sport. Har vært aktiv treningsavhengig i alle år, men etter at jeg flyttet til Mysen ble det brått slutt og 10 kg rant på fortere enn lynets hastighet.
Vil du heller ha mail enn brev? Ja, så lenge brevene nå til dags stort sett handler om regninger så....
Tror du på kjærlighet ved første blikk? Definitivt! Det er derfor jeg bor der jeg bor :-)
Har du spydd offentlig? Ja...(leser ikke dette du mamma?)
Hvem har betydd mest i ditt liv? Mine foreldre
Er du fonøyd med livet ditt? Jeg har overhodet ikke noe grunn til å ikke være fornøyd. Jeg har vært heldig, i tillegg til at jeg har tatt noen kloke valg.
Er du bortskjemt? Det kommer jo helt an på hva man sammenligner med...Jeg er kjempebortskjemt med kjærlighet, ikke fullt så bortskjemt med peeng.
Tilslutt; syns du denne utfordringen er meningsløs? Haha, ja komplett meningsløs faktisk. Men litt morsom likevel.
Noe mere dere vil vite??? :-)
Ha en gild kveld!
Klem Torunn




30 kommentarer:

Tone sa...

Herregud nå ler jeg godt!! Og du vet hvorfor Torunn - og Hanne....hehehe....

Takk for at ikke alle utfordrer noen på sånne greier - her hadde jeg hatt store problemer, men jeg lo godt, fordi svarene du skrev er helt i det bildet jeg har dannet meg av deg, og meg for den saks skyld, og mange andre her inne i blogglandia...

Heidi og Cathrine sa...

Halloisen!!
Fyttirakker`n...., godt ikke jeg har fått den utfordringen. På første sp.mål om å være ærlig hadde jeg nok svart nei... etter å ha lest alle de sp.målene... ;o)
Morsomme svart du hadde da, lo godt...
Ha en fin kveld!

Anne sa...

Spennende lesning om deg da gitt
:-)

Frida sa...

Hej!
Rolig läsning, kul att få veta lite mer om dig. Låter jobbigt med ditt öga men som du säger det finns värre saker i livet!
Kram Frida

Heidi og Cathrine sa...

Hallo igjen!
21. juni er dagen for bryllupet så da er dessverre ikke Bryggerhuset åpent... Ellers er det åpent hver lørdag, hvertfall til vi skal på ferie en gang. Planene er ikke helt lagt enda. Kan være at jeg holder åpent en søndag innimellom også - ikke umulig :o) Kanskje jeg skal gjøre det nå i helgen også gitt. Har jo "frihelg" - dvs. uten kjøring på div o-løp og greier. Ja, kanskje jeg gjør det :o)

tinemor sa...

Glad du ikke gir denne videre.....
Men gøy å lese! Ble jo liksom litt mere kjent med deg nå da. :-)
Ha en fortsatt fin uke!

Marie sa...

Meiningslaust kanskje, men koseleg å lese!

Min Verden sa...

hehehe... Ja, sånn er det! Torunn, jeg tror du og Tone må komme til meg å drikke rødvin i ferien! Ikke sant dere kan det? Kan ta med meg noen av de andre favorittuppene mine også. Det blir gøy! Ble fint med plantingen ved rosebuen :)

Alven sa...

Fin side du har :-) Og ett nydlig hus :-) Ser gjerne fler bilder fra det :-) Glad jeg ikke har fått en slik utfordring..mye rare og artige spørsmål,men litt for mange kanskje :-) Ha en fin dag :-)

Anitas hus sa...

Haha, morsom lesing og godt du ikke sendte den videre;)
Ble så flott ved rosebuen din også.
Håper du får en fin dag!
Klem:O)

Nilla sa...

Arig å lese om deg på denne måten:)

Du har sønnen på leirskole du å ser jeg. Min minste er også det. Og jeg MÅ si jeg gleder meg til å få han hjem i morgen!!!!

Magdalena sa...

hei- hei... hvordan går det med porten da???
du hadde bra svar i denne her... Har selv fått denne utfordringen , men ikke lagt den ut, har vært litt mye sånnt i det siste....
klemmmss

Jorunn sa...

Hei Torunn!
Så hyggelig å få "besøk" fra hjemlige trakter :0) Så flott hus og hage du har! Utfordringer med så nærgående spørsmål kan man nesten ikke ta helt på alvor.. Morsomme svar :0)
Ha en fortsatt fin dag, og velkommen tilbake!!!

liven sa...

Hmm....er jo litt morsom denne her da:O)
Så skal man jo være ærlig også.....
Har faktisk hatt den liggende på vent en stund:O)

Kos deg og i morgen er det helg igjen:O)

åsemor sa...

Ja så vet vi iallefall dette om deg. Litt morsomt at du hadde akkurat dette innlegget i dag,forklaring som følger: Jeg og Eirik(min sønn på 22 år) satt og diskuterte blogging i dag. Han syntes vi bloggere var uærlige, og da mente han selvfølgelig meg. Du viser bare den pene og rene siden, de uryddige delene viser du ikke. Soverommet ditt feks, der ligger det klær, bøker, aviser og blader. Hvis jeg legger det ut, var jeg ærlig mente han, det er sånn det er. Jeg argumenterte imot det beste jeg kunne at ingen ville ha noe glede av å se det, men hvis vi pusset det opp da.....eller kanskje vasket og ryddet ;)
Vi kom egentlig ikke lenger med diskusjonen, men så kom jeg inn her hos deg, og du er iallefall ærlig. Så i morgen skal jeg vise innlegget ditt til Eirik, han skal få treffe ei som er ærlig i blogglandia.

Ha ei fin helg Torunn;)

hvorfor ikke... sa...

Hei navnsøster ;)
Stakk en tur innom....og her får man jo servert både ærlighet og blomster =)
Jeg kommer igjen!

Gleder meg til å se rosebuen din, etterhvert! - forresten...var det plantet Clematis der nå? syntes jeg så noe blått?
Ønsker meg en sånn bue selv, men der jeg ville hatt den, er det for grunt til å plante noe:(

Jeg linker deg, så kommer jeg lettere innom :)

Ha en super dag. Smil fra Torunn

h.espe sa...

Hi, hi - jammen dette gikk jo bra! Du besvarte utfrodringen på en strålende måte.. :o)Gøy å lese!!

Ja, nå har sommeren tatt pause du. Brrrr!! Har akkurat skrudd på ovnen på kontoret mitt, sitter jo her og fryser...

Nå er det snart helg igjen, og godt er det. Siden været ikke er meldt så bra, så blir det vel litt pussel å drive på med i hjemmet..

Ønsker deg en strålende helg!!

Klem:o)

Anna Lisa sa...

Jaja...kjekt å vite..heheh...artige spørsmål!!
Er bare innom for å ønske ei god helg!!
Klem

Hilsen fra landet sa...

Moro å vite litt mer om deg da! God helg!

Mia sa...

Ja, dette var da artig lesing for oss, men du verden så glad jeg er for å slippe å svare på spørsmålene selv... hadde nok ikke klart å være ærlig på alt, ei heller hadde jeg kart å svare på en like morsom måte som du!

Tuuuuusen takk for din skjønne kommentar hos meg, jeg ble helt satt ut og utrolig glad. Slikt varmer veldig, vettu, og gir en lyst til å fortsette med bloggen. Jeg har forresten sett i et tidligere innlegg hos deg at du har jobbet hos Laura Ashley på 90-tallet. Var det i Oslo? Jeg har nemlig også jobbet der, riktignok kun som julehjelp i en måneds tid, men hvem vet, kansje har vi hilst på hverandre før... hihii.

Gamlå sa...

Smiler, dette her var koslig og morsomt og lese. Lo her et par ganger.

klem fra Gamlå

Miamor sa...

Trivelig å vite litt mer om bloggvenner her inne!

Driver å omorganiserer i heimen jeg...

Huhei hvor det går!

Ha en flott lørdagskveld!!

Synnøve sa...

Hei hei! Mja, meningsløst eller ikke, litt morro er det jo lell å lese disse svarene da... ;) Og kjenner med godt igjen med den fredagsfølelsen, når rydding og vasking er unnagjort, og man ikke skal noen verdens ting, og bare kan legge opp bena... Det er godt! Ser under her også, så flott rosebue!! Håper du blogger så lenge at vi får se resultatet av den om en stund, hihi ;) Ha en fin kveld! Synnøve

Sologbolig sa...

Artig å lese besvarlsene dine ... ikkje alle spørsmål her som var like lette å svare på nei!
Rolig lørdagskveld foran tv her. Ha ei fortsatt fin helg!

Tulip sa...

hehe...
Artig lesning. Humret og lo godt for meg selv, over mange av dine beskrivelser!
Mye man kjente seg igjen i!

Ha en fin helg videre...;)

ROSA E OLIVIER sa...

Nel mezzo del cammin di nostra vita...

Salut, Lystpa!

hvorfor ikke... sa...

Hei Torunn!
Var bare som snarest innom sist, men i dag har jeg kost meg på bloggen din:

Veldig koselig og flott blogg du har!

og tusen Takk for morsom kommentar hos meg! - gikk litt fort sist, jeg ble så opptatt av den morsomme måten du hadde løst en vanskelig utfordring på - så jeg glemte å si det.

Syntes det var morsomt at "lyst på livet" kom, når jeg hadde lagt ut bilde av den lekkere mann;)hehe!

Kos deg i regnet!
Klem Torunn

Min Verden sa...

Du har vel vært i Frogn i regnværet? Desto større grunn til å drikke vin. Jeg har hatt en meget nykter helg med ungdommer fra ungdomsrådet. I kveld hjem. Det skal bli fint! Savner hjemme. Trappa di ble super med rosebuen! Ha en god uke. Hanne

☆Therese sa...

:o) Ha ha, utfordringen er kanskje meningsløs, men "morsom" for oss som leser !!

Jeg har vært litt tregg til å blogge i finværet, men nå er jeg tilbake og jeg Scroller nedover i innleggene jeg har gått glipp av.
Syntes rosebuen din er fin og den kommer til å bli herlig når plantene for vokst seg til. Jeg har grublet litt på om jeg skulle anskaffe en sånn, men jeg har ikke funnet ut hvor jeg i så fall skulle hatt den.........

Ha en fin dag og god arbeidsuke.
Klem

Anna Lisa sa...

Hei Torunn!!
Takk for helsinga eg nettopp fikk.
Ja det er spennande tider her i hus. " bursdagar på rad, og kansje den tredje imorgå:)
Hvis ingenting skje i løpet av dagen blir eg satt på drypp imorgå tidleg:)
Vi gleda oss og er spennte.
Takk for at du kjika innom og følger med.
Ha en fin fin dag!!
Klem